Simpaticul model de clasă mini evoluează cu o generație, trece de la formele angulare la cele rotunjite, dar nu uită de atuurile care la-au transformat în cel mai popular Fiat al ultimei decade.
Pentru producatorul italian Fiat, modelul Panda a fost masina potrivita la locul potrivit. Intr-o perioada tulbure din punct de vedere economic (2000-2004) succesul comercial inregistrat de Panda, ce a culminat cu distinctia Car of the Year in 2004, le-a permis italienilor sa faca o revenire spectaculoasa.
Azi lucurile nu stau neaparat mai bine pentru producatorul italian, asa ca aceasta noua generatie a lui Panda trebuie si ea sa confirme in fata clientelei din ce in ce mai pretentioase.
Evolutia stilistica a lui Panda este bazata pe renuntarea la formele patratoase in favoarea unor linii curbe, elegante ce schimba dramatic imaginea modelului italian. Singurul reper comun este al treilea geam integrat in stalpul C al caroseriei, care, mai nou, are colturi rotunjite. Pe total schimbarea de limbaj stilistic este una destul de abrupta, dar cu un potential evident, cel putin in planul clientelei feminine.
Remarcabila este si trecerea la un nou interior, mai sofisticat si mai de calitate. Layoutul nu difera foarte mult de vechiul model, cu schimbatorul de viteze pozitionat similar, la fel si butoanele de control al sistemului audio si de climatizare. Au fost extinse si posibilitatile de personalizare ale plansei de bord, pentru a fi in ton cu noile pretentii din segment.
Cresterea in lungime genereaza un spatiu interior sporit, capitol la care nici vechiul model nu o ducea deloc rau. Pentru o masina de 3.65 cm noul Panda va putea acomoda cinci adulti pe distante scurte. Spatiul pentru genunchi precum si zona de acces spre bancheta au fost imbunatatite considerabil prin integrarea unor scaune fata cu spatar cat ma subtire. Pentru a spori si mai mult senzatia de spatiu clientii vor putea opta si pentru plafonul panoramic Skydome.
Sistemele electronice de confort si asistenta includ sistemul HI-FI Blue&Me TomTom LIVE si directia asistata electric Dualdrive ce permite doua grade diferite de asistenta (normal si City). Pe viitor va fi integrata o functie de franare automata pentru a evita coliziunile usoare ce au loc frecvent in mediul urban pana la viteze de 30 km/h.
Pentru inceput noul Panda va fi disponibil cu patru motorizari, trei pe benzina si unul diesel. Familia motoarelor pe benzina include noile unitati cu doi cilindri 0.9 l TwinAir Turbo/85 CP si versiunea sa aspirata de 65 CP precum si un motor conventional de 1.2 l si 69 CP. Fanii motoarelor diesel vor putea opta pentru motorul 1.3 Multijet II de 75 CP ce vine la pachet si cu functia Start&Stop. Pentru a obtine un consum cat mai mic de combustibil noul Panda dispune si de un indicator electronic de schimbare optima a treptelor.