Recordul obținut în august de Porsche Taycan a fost spulberat. Cel puțin așa susțin cei de la Tesla. Model S este cel mai rapid automobil electric cu patru portiere pe circuitul de la Nurburgring. Să fie oare un record fals?
Timpul a fost obținut cu o versiune specială cu trei motoare și tren de rulare Plaid, indisponibile însă, la ora actuală, pentru versiunile de serie. Timpul reușit de Porsche Taycan în luna agust a fost realizat cu versiunea intermediară Turbo. De 7 minute și 42 de secunde a avut nevoie electrica germană pentru a parcuge turul de circuit. Porsche anunța, la acea vreme, că distanța parcursă a fost de 20,6 kilometri și nu cea de 20,832 de kilometri, care a devenit noul standard.
Auto Motor und Sport scrie că Model S a parcurs aceeași distanță în doar 7 minute și 23 de secunde, fiind cu 19 secunde mai rapid.
“Putem mai mult de atât” se laudă CEO-ul companiei, Elon Musk. Acesta anunță că această versiune va intra în producție în această toamnă. Având însă, în vedere întârzierile uriașe în producția Model 3, punerea în aplicare a planurilor lui Musk este sub semnul întrebării.
Faptul că nu este vorba despre o mașină în versiune de serie împiedică omologarea recordului. Porsche Taycan își păstrează astfel cel mai bun timp obținut de un model electric cu patru portiere.
Fostul campion mondial din Formula 1, Nico Rosberg, se oferise să conducă Model S pe circuit. Tesla l-a preferat însă un alt pilot german, Thomas Mutsch, specialist în curse de anduranță și bun cunoscător al circuitului de la Nurburgring.