Poate că arată ca un monstru, dar este un fel de… “Smooth Operator”. Am trecut cu bine de prima experiență la volanul unui camion Mercedes-Benz Actros, pe care l-am condus pe circuit. Nu bag mâna în foc pentru pasagerii mei, infinit mai pricepuți ca mine.
Pun mâna streașină la ochi și-l privesc. Pare uriaș, intimidant, la fel de mult când te afli față-n față cu el ca atunci când îl vezi în oglinda retrovizoare. Farurile LED, grila impresionantă, silueta fără oglinzi îi asigură aura unui titan pregătit să plece la război. La bord însă, lucrurile se schimbă.
M-am cățărat în cabină de parcă aș fi făcut exerciții la sală, trăgându-mă în sus de mânerele montate în lateralele cadrului ușii. “Ce-a fost mai greu a trecut”, mi-am zis, odată ajunsă sus. Scaunul pneumatic se reglează ușor dintr-un buton aflat pe partea dreaptă și apeși o pedală pentru reglarea volanului. Cineva aflat la prima experiență de acest gen, nefamiliarizat cu postul de conducere dintr-un camion, are nevoie de un catralion de indicații ca să se prinde ce și unde se află.
Tot atipic pentru mine, obișnuită cu vehicule care nu se conduc de la etajul 2, pedalierul nu se află în centrul postului de conducere, ci ușor în dreapta. O poziție care nu mi s-a mai părut deloc atipică la finalul “plimbării” mele pe circuit.
Cum am ajuns eu aici? Un coleg mi-a scris zilele trecute:… Citește continuarea pe MissAuto.ro >>>