A opta generație a lui Golf va marca un nou episod epic al celebrei compacte germane, care rămâne fidelă tradiției sale. Dar în același timp, a opta generație poate pune capăt dinastiei modelelor compacte cu motoare cu ardere internă de la VW. VW Golf VIII se prezintă în cadrul unui eveniment special care va avea loc pe 24 octombrie la Wolfsburg.
Foto: Quattroruote
Zvonurile zic că în perioada de dinaintea lui 2015 când Giorgetto Giugiaro lucra încă la ItalDesign și era și acționar cu 9,9% (VW cumpărase prin intermediul lui Lamborghini 90,1% din ItalDesign pe 9 august 2010) și Walter de Silva, fostul șef de design de la VW, care a părăsit funcția în toamna lui 2015, au avut multe discuții despre cum ar trebui să arate viitorul Golf VIII.
Nu știm câte din acele discuții dintre creatorul primului Golf, din 1974, (Giorgetto Giugiaro) și al celui de-al șaptelea (Walter de Silva), s-au transformat și în schițe relevante dar cert este că eventualele documente au rămas în centrul de design al lui VW Ulterior lui 2015, Giugiaro și-a vândut cele 9,9% din acțiuni rămase și a părăsit ItalDesign definitiv, iar De Silva a plecat de la grupul VW după scandalul Dieselgate și demisia lui Winterkorn.
Noul Volkswagen Golf e aproape gata. Când va ajunge în showroom?
După trei ediții consecutive realizate de italieni (a șasea a fost realizată de Flavio Manzoni), a opta generație vorbește din nou limba germană, sub responsabilitatea șefului de design al mărcii VW, Klaus Bischoff, și al șefului de design al întregului Grup VW, Michael Mauer, care a preluat conducerea de la de Silva în 2015.
Dar să trecem la detalii. Dincolo de naționalitatea creatorilor săi, cel mai popular model al casei germane după Broscuță are un limbaj de design universal. Limbajul Golfului, care se întinde pe două secole și 45 de ani a fost imun la modă și la modificările epocale din ultimele decenii.
Din primele fotografii scăpate pe internet și cele retușate pe computer se observă că Golf VIII va păstra linia tradițională. Însă această ultimă generație, dincolo de noutățile pe care le va introduce, ar putea intra în istorie și din alt motiv.
Prevăzut pentru 2020, Golf VIII și-ar încheia ciclul de viață normal după 7 ani, în 2027, adică la un an după ce unii șefi de la VW au anunțat că VW va dezvolta ultima platformă dedicată unui model cu propulsie convențională. Pe de altă parte, alți oficiali de la VW susțin că „Europa nu este singura piață unde activează VW și de aceea vom produce în continuare motoare cu ardere internă mult după acea dată”.
Având în vedere și faptul că la Frankfurt, VW a prezentat noul ID3, care va prelua rolul lui Golf în domeniul emisiilor zero și că restricții de poluare vor apărea și pe alte continente, este posibil ca să nu vedem vreodată un Golf IX. Dar nu 100% sigur. Dar să revenim la Golf VIII și ce va oferi el.
Design tradițional cu accente moderne
Fotografiile retușate pe computer sunt realizate după ce Golf VIII a fost surprins într-o ședință foto la Madrid. Linia lui Golf rămâne clasică, dar sunt și multe detalii moderne. Farurile sunt mai înguste și se prelungesc până în grila superioară de asemenea foarte îngustă.
Se păstrează semnătura luminoasă a feței cu patru ochi, iar spoilerul inferior este vopsit în culoarea caroseriei. Stopurile sunt de asemenea puțin mai lungi fiind o combinație între cele de la Golf și SUV-ul T-Roc. Ampatamentul va rămâne de 2.630 mm și de aceea, dimensiunile de gabarit vor fi aproape neschimbate.
Platforma MQB este încă de actualitate
MQB rămâne baza noului Golf. Fertila platformă inaugurată în septembrie 2012 va sta în continuare la baza lui Golf VIII și a modelelor înrudite cu acesta. Aproape de lansare sunt și Audi A3 și Seat Leon (foto). Designul lui Leon va prelua elemente de la Tarraco, iar Audi A3 va fi oferit exclusiv în versiune Sportback cu cinci uși, renunțându-se la cea cu trei uși. Nici Golf VIII nu va mai fi oferit decât cu cinci uși. În schimb, pe baza lui A3, vor urma versiunile cabrio și sedan.
Dieselul este încă pe listă
Deși mulți credeau că Dieselgate va distruge viitorul dieselului, VW nu renunță la motorul cu aprindere prin comprimare, dar îl restructurează. Sunt multe țări din Europa precum Italia sau Austria în care dieselul reprezintă încă 50% din vânzări, în timp ce în Europa procentul s-a redus, dar totuși se cifrează la 27%, adică aproape o treime din vânzări. Nu va mai exista versiunea diesel de 1,6 litri, ci doar cea de 2 litri în patru trepte de putere, de la 136 la 204 CP.
Apoi, gama de motoare pe benzină nu va aduce prea multe surprize. În continuare se vor oferi 1.0 cu 95 și 116 CP dar și 1.5 cu 130 și 150 CP. De asemenea, din motorul de 2 litri turbo al lui GTI se va declina și o versiune „civilă” de 197 CP. Toate versiunile pe benzină vor avea sistem mildhybrid. VW a prezentat în mai 2019 la cel de-al 40-lea simpozion de motoare de la Viena un motor 1.5 TSI evo cu sistem mildhybrid și rețea de 48V.
Volkswagen declanșează un val de furie! Aceasta este reclama la e-Golf care a fost interzisă!
În schimb, ca și Toyota, care oferă două versiuni hibride pe Corolla, și VW are în plan două versiuni Plug-In Hybrid GTE pentru Golf. Pe lângă versiunea existentă care va combina un motor 1.5 TSI de 150 CP și un motor electric de 75 kW pentru un total de 204 CP, va exista și una mai puternică cu motor termic de 2 litri care va ajunge la circa 220 CP.
Pentru că există deja ID3, Golf VIII nu va mai avea o versiune electrică.
Motoarele vor fi cuplate cu transmisii manuale cu 6 trepte sau automate cu dublu ambreiaj DSG cu 6 sau 7 trepte. VW nu renunță la simbolul GTI care va exista în continuare însă din cauza normelor de emisii tot mai stricte, nu va fi mai puternic. 245 CP va dezvolta versiunea de bază în timp ce versiunea Performance va avea 10-15 CP în plus. Și Golf R rămâne în program și va avea tot motor turbo de 2 litri cu patru cilindri care va dezvolta în jur de 330 CP.
Multe derivate rămân în program
În afară de e-Golf care nu mai are sens pentru că s-a lansat familia ID, la finalul lui 2020 va apărea Golf Variant. VW promite că va fi un model de lifestyle cu o linie a acoperișului care va coborî mai abrupt spre spate, dar în același timp va oferi mai mult loc în spate deoarece ampatamentul se va mări cu 50 mm până la 2.680 mm.
Noul Volkswagen Golf va fi o mașină premium?
Pentru că monovolumele nu mai sunt cerute pe piață, actualele Sportsvan și Touran se vor contopi într-un singur model și ne așteptăm la un van cu look sportiv așa cum a procedat Mercedes cu B-Class. Golf Cabrio nu mai este de mult o temă de discuție pentru că cererea este în mare scădere însă se va păstra în gamă versiunea Alltrack care și-a găsit destui adepți la generația actuală.
Multimedia: tot timpul conectat
Cele mai importante schimbări se vor petrece la interior pentru că în prezent cele mai rapide evoluții se înregistrează la planșele de bord, rod al digitalizării și conectivității. Succesul înregistrat de Mercedes A-Class cu ecranele sale a demonstrat că aceasta este calea de urmat.
Astfel, Golf va prelua ideea de la A-Class cu un display foarte lat care include indicatoarele de bord și ecranul sistemului multimedia. Față de A-Class, displayul sistemului multimedia va fi mai înalt decât al indicatoarelor de bord după cum am văzut la CES 2017. Era evident că ultima generație a sistemului multimedia MIB prezentată la Las Vegas va ajunge pe Golf VIII. Și head-up display-ul este complet nou având un afișaj mai mare, iar dacă sistemul multimedia este cuplat pe navigație, poate proiecta săgețile de orientare chiar pe șosea.
Ca și la A-Class, pe lângă comenzile tactile care vor fi disponibile pentru toate funcțiile se va putea accesa și controlul vocal după comanda „Hey, VW”, care va permite de asemenea accesul la toate funcțiile. Dacă vei spune „Hey, I am tired”, navigația îți va oferi adresa unui hotel din apropiere și tot sistemul multiemdia se va ocupa de rezervarea unei camere.
Se va putea și dialoga cu sistemul. De exemplu dacă întrebi, „VW, de ce îmi recomanzi benzinăria asta?”, sistemul va răspunde „Pentru că este pe ruta de deplasare selectată”. Datorită inteligenței artificiale, sistemul va fi capabil să învețe și să interpreteze tot mai bine diverse propoziții.
Sistemul lucrează ca un smartphone și la fel ca și Mercedes, VW a preferat să își dezvolte in-house softul și nu să îl cumpere de la Google sau Apple. Dacă proprietarul mașinii se leagă cu userul VW la telefonul mobil, sistemul va adopta reglajele specifice pentru scaune, lumina ambientală etc. Ecranul sistemului multimedia va putea fi configurat liber în funcție de ce dorește fiecare. Dacă ai afișată harta de la navigație vei putea deschide într-o mică fereastră meniul pentru telefon.
Golf VIII se va prezenta pe 24 octombrie în cadrul unei eveniment special care va avea loc la Wolfsburg.
VW Golf I
Modelul de debut a fost opera lui Giorgetto Giugiaro care vine cu linii moderne și farurile rotunde. În 1976 apare primul GTI, iar în 1982 GTD.
VW Golf II
Herbert Schäfer, noul șef de design VW continuă linia deschisă de Giugiaro. În 1986 debutează versiunea Syncro iar în 1990 Country.
VW Golf III
Adio farurilor rotunde și mai multe suprafețe.
Soft sunt caracteristicile celei de-a treia serii desenată de Herbert Schäfer, care a venit cu o nouă abordare față de Giugiaro. Apare în permieră versiunea break Variant în 1993 și motorul VR6.
VW Golf IV
Hartmut Warkuss dă naștere designului lui Golf IV. Pe această generație apare motorul V5 și tracțiunea integrală 4Motion.
VW Golf V
Desenat de germanul Hartmut Warkuss, Golf V avea forme mai rotunde. Sub caroserie se ascund o serie de inovații importante: puntea spate multilink și motorul 1.4 TSI cu dublă supraalimentare, turbo și compresor.
VW Golf VI
A șasea generație a debutat la doar 5 ani și jumătate de la cea de-a cincea. Desenată de Flavio Manzoni sub ochii lui de Silva, nu a fost un model complet nou ci un facelift profund al lui Golf V.
VW Golf VII
Este adevăratul Golf al lui Walter de Silva. Cu linii tensionate care omagiază prima serie și un montant spate care coboară uniform până la pasajul roții spate la fel ca la generația a patra. Debutează platforma MQB.