Toyota a prezentat oficial a patra generație a modelului de clasă mică Yaris.
A patra generație a modelului Toyota a fost prezentată oficial după ce cu câteva zile înainte, o serie de imagini neoficiale au fost publicate pe siteurile de specialitate.
Noua generație Toyota Yaris folosește platforma GA-B și noua generație a sistemului de propulsie hibrid format din motor pe benzină cu trei cilindri și motor electric.
Ca design, noua generație Toyota Yaris se înscrie în actualul stil al constructorului japonez, preluând o serie de elemente similare cu cele folosite de modele ca C-HR. Noul Yaris a crescut cu 5 mm în lungime, iar amptamentul este acum cu 50 mm mai mare. Platforma GA-B a permis o scădere cu 40 mm a înălțimii totale a mașinii. Per total, Yaris are acum un look mai lat și mai agresiv față de generația anterioară. Noua caroserie este cu 40% mai rigidă față de cea a actualei generații.
Test drive Toyota Yaris 1.5 Hybrid
La interior, habitacul folosește conceptul ”less-is more”, constructorul spunând că Yaris oferă suficient spațiu pentru șofer și pasager. Plașa de bord este una minimalistă, însă consola centrală este dominată de un display central montat la nivelul privirii celui de la volan. Poziția la volan a fost și ea îmbunătățită.
În ceea ce privește motorizările, Toyota Yaris va fi disponibilă cu trei propulsoare pe benzină, toate cu trei cilindri. Motorul de bază este un 1.0 asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, în timp ce motorul de 1.5 litri poate fi asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau o cutie de viteze CVT. Bineînțeles. Yaris va fi oferită și în variantă hibridă, unde motorul de 1.5 litri va lucra împreună cu un motor electric de 80 CP. Motorul de 1.5 litri folosește ciclul Atkinson. Toyota nu a comunicat puterea totală a sistemului hibrid, spunând doar că este cu 15% mai puternic decât actualul sistem și produce cu 20% mai puțin CO2.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, noua generație Yaris va fi primul model din clasa mică ce oferă un airbag un airbag central pentru a proteja mai bine pasagerii în cazul unui impact lateral. Modelul va fi oferit și cu sistem cruise control adaptiv și menținerea benzii de rulare ca echipare de serie.