Într-un sezon în care Citroen, prin cei doi Sebastien din echipă, Loeb și Ogier, a făcut legea, desfășurarea lucrurilor în debutul Raliului Australiei i-a lăsat pe toți cu gura căscată.
Sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri (WRC) părea să fie o afacere marca Citroen. Cei doi piloți ai echipei de uzină, Sebastien Loeb și Sebastien Ogier și-au împărțit frațește victoriile până acum și conduceau detașat clasamentul general al campionatului.
Raliul Australiei, care este în plină desfășurare în acest weekend, a debutat sub aceleași coordonate. Liderul clasamentului general cu un avans de 25 de puncte, Loeb, a preluat inițiativa și s-a instalat la conducerea cursei, fiind urmat de mai tânărul său coechipier, Ogier.
Din păcate, pe parcursul celei de-a patra probe speciale a zilei de vineri, Loeb a făcut o eroare de pilotaj (după cum avea să declare și el) care s-a finalizat cu abandonul echipajului francez Sebastien Loeb/Daniel Elena. După ce a intrat prea tare într-un viraj de dreapta, Seb a pierdut controlul automobilului Citroen DS3 WRC și s-a răsturnat de nu mai puțin de cinci ori.
În urma impactului cei doi membri ai echipajului au scăpat nevătămați, dar starea tehnică a mașinii nu a mai permis continuarea cursei. Echipajul așteaptă expertiza tehnică a comisarilor tehnici și girul echipei tehnice de mecanici pentru a continua raliul în regim “superrally” (continuarea cursei fără a puncta în clasament, indiferent de poziția ocupată la final).
După abandonul lui Loeb, Ogier părea cel favorizat de soartă, fiind propulsat la conducere. Dar mai importante erau punctele puse în joc, puncte care ar fi redus considerabil avansul lui Loeb din clasamentul campionatului. Din păcate, tânărul francez și-a arătat încă o dată lipsa de experiență și entuziasmul specific vârstei, a forțat și a comis la rândul său o eroare de pilotaj.
Pe parcursul celei de a șasea probe a RaliuluI Australiei, Ogier a abordat greșit un viraj din cauza terenului foarte alunecos și a acroșat un pom. Deși a încercat să continue cursa, avariile suferite de mașina sa l-au forțat după numai câteva sute de metri să abandoneze și el.
Surpriza de proporții furnizată de piloții de uzină Citroen se poate transforma în norocul echipei Ford, care a preluat conducerea cursei prin Mikko Hirvonen. El este urmat de coechipierul său Jari-Matti Latvala. Dacă lucrurile vor rămâne la fel până duminică, există șansa să asistăm la prima victorie de etapă pentru Ford în acest sezon, în care supremația celor de la Citroen a fost de necontestat.