Fără rival pe șosea: Seria 3 oferă o plăcere de a conduce inegalabilă în segment, datorită motoarelor și ținutei de drum fără rival.
Conducere
Universul tipic BMW este ușor de regăsit la interiorul lui E90. Poziția de conducere coborâtă, reglabilă la milimetru, combinată cu schimbătorul cutiei de viteze plasat ideal asigură șoferului condiții excelente la volan. Dar punctul forte al bavarezului rămâne ținuta de drum, extrem de echilibrată, acompaniată de reacții prompte la accelerare. În același ton, direcția se dovedește incisivă, mai ales dacă a fost bifată opțiunea ”direcție activă”. Pe șosele umede, versiunile cu tracțiune integrală accentuează siguranța, grație motricității excelente.
Habitabilitate
În pofida prestațiilor dinamice, habitabilitatea pe banchetă nu este unul dintre punctele tari ale lui E90, deși în spate se stă bine. Capacitatea portbagajului este printre cele mai bune: 460 l. Break-ul, care oferă același volum al portbagajului, este mai practic. La capitolul finisare, E90 nu ne răsfață cu standardele cu care ne-a obișnuit BMW. Sigur, desenul este frumos, asamblările sunt bune, dar materialele versiunilor de bază, în special în zonele inferioare sunt slabe calitativ. Dinamica bună își cere prețul: confortul suspensiei are puțin de suferit.
Date tehnice / Ani de fabricație: 2006-2014 / Caroserie: hatchback cu 3 și 5 uși, sedan, break și coupe-cabrio / Dimensiuni exterioare: L/l/h (mm): 4.045/1.748/1.472 / Portbagaj (l): 270-1.195
Versiunile cu probleme
316i/320i/330i
- Motorul funcționează cu sincope (ian. 2007-ian. 2009) -> bobinele de inducție
- Martor motor aprins (feb. 2007-mai. 2008) -> senzor poziție arbori de distribuție
318i/320i
- Zgomot la motor (< aug. 2007) -> întinzător lanț distribuție
330i/335i
- Lipsă de putere (2006-2010) -> pompă de înaltă presiune
Toate motoarele diesel
- Martor filtru particule aprins -> înlocuire sau regenerare forțată a filtrului de particule
- Uzură prematură a volantei și a ambreiajului -> de înlocuit
- Zgomote ale distribuției (>sep.2005) -> fulie vilbrochen
316d/318d/320d
- Vibrații la 1.500 rpm (mar.2007-ian.2009) -> lanț de distribuție, pompă de ulei sau pinioane arbore de echilibrare
Caroserie
- Probleme la direcție -> înlocuirea casetei de direcție
- Geamuri electrice blocate -> de schimbat motorașele
Costurile pieselor (lei*) 320d 150 CP
Filtru polen | 42 |
---|---|
Filtru ulei | 15 |
Kit ambreiaj | 602 |
Kit distribuție | lanț |
Plăcuțe frână față | 75 |
Plăcuțe frână spate | 73 |
Disc frână față | 123 |
Disc frână spate | 97 |
Amortizor față | 149 |
Amortizor spate | 121 |
Total | 1.297 |
Detalii tehnice și recomandări
Motor | Perioada producției | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Acc. 0-100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
316i | 09/08-06/12 | 122 | 210 | 10,8 | 6,3 | ¥ ¥ | Versiune rară, cu performanțe relativ slabe. |
318i | 01/06-06/12 | 129/143 | 208/210 | 10/9,1 | 7,3 /5,9 | ¥ ¥ | Performanțe corecte, aproape sportive. |
320i | 03/05-06/12 | 150/170 | 220/228 | 8,5/8,2 | 7,4/6,1 | ¥ ¥ ¥ | Versiunea de 170 CP se apropie de dinamica așteptată de la BMW. |
325i | 03/05-6/12 | 218 | 6,7 | 250 | 8,4 | ¥ ¥ ¥ ¥ | Cel mai mic ”6 cilindri”, dar foarte performant. |
330i | 03/05-06/12 | 258/272 | 250/250 | 6,3/6,1 | 8,7/7,2 | ¥ ¥¥ ¥ ¥ | Un motor cu tonalitate sportivă și dinamică excepțională. |
318d | 01/06-06/12 | 122/143 | 206/210 | 10,6/9,3 | 5,6/4,7 | ¥ ¥ ¥ | Neinteresant la 122 CP, bun la 143 CP. |
320d | 03/05-06/12 | 163/177/184 | 225/230/235 | 8,3/7,9/7,5 | 5,7/4,8/4,7 | ¥ ¥ ¥ ¥ | Puternic, economic și relativ fiabil. |
325d | 09/06-06/12 | 197/204 | 235/237 | 7,4/7,2 | 6,4/5,7 | ¥ ¥ ¥ ¥ | Cei 6 cilindri oferă prestații foarte bune. |
330d | 09/05-06/12 | 231/245 | 250/250 | 6,7/6,1 | 6,5/5,7 | ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ | Cuplu excelent, performanțe sportive, mecanică de top. |
335d | 06/06-06/12 | 286 | 250 | 6 | 7,7 | ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ | Nimic de reproșat. |