In urma acestui succes, germanul a mai facut un pas spre cel de-al doilea titlu mondial consecutiv. Tot la Monza, pe cel mai rapid circuit din calendarul competitional, Vettel a ajuns la 500 de tururi in postura de lider cu pneurile Pirelli.
Vettel a avut o strategie cu doua opriri la boxe, in drumul spre victorie, si a luat startul cu pneurile P Zero Galbene, de compozitie moale, cu care a obtinut si cel mai bun timp in calificari. In turul 20 a oprit pentru prima oara la standuri si a continuat cursa cu acelasi tip de pneuri. Vettel a facut ultima oprire in turul 35, cu 18 tururi inainte de final, cand a schimbat pneurile soft cu pneurile P Zero Albe de compozitie medie. Ultima oprire a pilotului echipei Red Bull Racing a durat doar 2,9 secunde.
O strategie cu doua opriri la boxe a fost cea mai populara strategie in cursa de la Monza, doar Sergio Perez, pilotul echipei Sauber, avand in plan o cursa cu o singura oprire. Mexicanul ar fi putut, cel mai probabil, sa termine in puncte, dar a fost impiedicat de o problema mecanica la jumatatea cursei.
In timp ce Vettel a castigat confortabil, in spatele sau s-au dat lupte incredibile pentru celelalte doua locuri ale podiumului. Pilotul echipei Mercedes, Michael Schumacher, si Lewis Hamilton (McLaren) au dus o lupta teribila pentru pozitia a treia in prima jumatate a cursei. Ambii piloti aveau echipate monoposturile cu pneurile P Zero Galbene de compozitie soft.
In cea de-a doua jumatate a cursei, Jenson Button l-a depasit pe Fernando Alonso – pilotul echipei Ferrari fiind lider in primul viraj dupa un start excelent – monopostul sau fiind echipat cu pneurile P Zero Albe (medium). Tot cu aceasta compozitie, Lewis Hamilton a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:26,187 secunde, acesta fiind cel mai rapid tur din cursa.
In ultima parte a cursei, Hamilton a incercat si el sa-l depaseasca pe Alonso, ajungand la o secunda in spatele sau cu un tur inainte de final. Alonso si-a aparat pozitia si a adus al 650-lea podium pentru Ferrari in Formula 1 chiar pe teren propriu. Cu punctele obtinute la Monza, Alonso a adunat peste 1000 de puncte in Formula 1.
Evoluand tot acasa, echipa Toro Rosso a reusit sa termine cu ambele masini in puncte. Jaime Alguersuari (care a castigat 11 pozitii dupa ce a plecat de pe locul 18 al grilei) a terminat pe 7, iar Sebastian Buemi a terminat pe locul 10. Ambele monoposturi au plecat in cursa cu pneurile de compozitie soft si au avut aceeasi strategie cu doua opriri la boxe.
Bruno Senna, locul 9 la final, a intrat pentru prima oara in puncte cu Pirelli, folosind o strategie cu trei opriri la boxe dupa ce in calificari a terminat pe locul 10. Senna a plecat in cursa cu pneuri de compozitie medie, pentru ca nu a iesit deloc pe circuit in Q3, si a terminat etapa de la Monza cu pneurile P Zero Galbene, de compozitie moale.