Impunător, puternic și excepțional de condus pentru un SUV mare, BMW X5 se adresează în special familiștilor care nu se sfiesc să atragă atenția asupra lor.
CONDUCERE
Obiectivul a fost atins: prin X5, BMW a proiectat celebra ”plăcere de a conduce” și în segmenul SUV-urilor mari. Mașina este perfect echilibrată și foarte agilă, în ciuda celor 2,2 t. Direcția incisivă (opțional adaptivă) desenează trasele cu precizie chirurgicală, iar vibrațiile motoarelor sunt bine izolate de pedale și de volan. De aceea, toate motoarele diesel sunt plăcute, în special versiunea bi-turbo 3.0sd, care asigură inclusiv accelerații extrem de susținute. În oraș, caroseria uriașă (+21 cm față de X3) cere o atenție sporită, chiar dacă oglinzile sunt mari.
HABITABILITATE
Din fericire, spiritul dinamic nu sacrifică mult din plăcerea de a călători cu X5. Familiile vor aprecia din plin habitaclul spațios, atâta vreme cât vor ocupa primele două rânduri de scaune. Opțional, două locuri suplimentare, separate și pliabile pot fi comandate în portbagaj, dar acestea sunt adaptate doar copiilor. Chiar dacă suspensiile sunt reglate echilibrat, anvelopele Run Flat cu flancuri rigide afectează puțin confortul, iar zgomotul la rulare este ușor accentuat. Deși finisarea lasă, per total, o impresie plăcută, anumite materiale și asamblări nu au accente premium.
DATE TEHNICE
Ani de fabricație: 2007-2013
Caroserie: SUV cu 5 uși
Dimensiuni exterioare:
L/l/h (mm): 4.876/1.983/1.684
Portbagaj (l): 570-1.450
VERSIUNILE CU PROBLEME
Toate motoarele diesel
- Anomalii (ian. 2009 – nov. 2009)-> preîncălzitorul motorinei (rechemare în oct. 2013)
30d
- Bateria se descarcă (ian. 2007 – mar. 2009)-> se înlocuiește bateria
30d/30sd/35d
- Zgomot al lanțului de distribuție (motorul N57) (<dec. 2011)-> de schimbat vilbrochenul, pinioanele, lanțurile, ghidajele și întinzătoarele
30sd/35d
- Pierdere de ulei -> furtun de racordare a turbocompresorului la sistemul de ungere
- Pierdere de putere -> îmbâcsirea supapei EGR
Transmisie
- Disfuncționalități ale cutiei automate -> de reparat cutia
Caroserie
- Probleme la asistarea sistemului de direcție, combinată cu pierdere de ulei -> pompa de servo
- Apă în stopuri -> se schimbă stopurile
Habitaclu
- Martor ABS aprins (2009-2012) -> reprogramare
COSTURILE PIESELOR (lei*) xDrive 30d 235 CP
Filtru polen | 59 |
---|---|
Filtru ulei | 18 |
Kit ambreiaj | 820 |
Kit distribuție | lanț |
Plăcuțe frână față | 106 |
Plăcuțe frână spate | 92 |
Disc frână față | 193 |
Disc frână spate | 162 |
Amortizor față | 251 |
Amortizor spate | 256 |
Total | 1957 |
DETALII TEHNICE ȘI RECOMANDĂRI
Motor | Perioada producției | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Acc. 0-100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
3.0 si xDrive | 04/07-06/10 | 272 | 225 | 8.1 | 10.2 | • • • • | Un motor corect, cu consumuri relativ normale. |
35i xDrive | 06/10-11/13 | 306 | 6.8 | 235 | 10.1 | • • • • • | Un motor carismatic, care nu ”se aruncă” la consum. |
4.8i xDrive | 03/07-06/10 | 355 | 6.5 | 240 | 12 | • • • • • | Cu V8-ul sub capotă, șoferul intră într-un alt univers. |
5.0i xDrive | 06/10-11/13 | 407 | 5.5 | 235 | 12.5 | • • • • • | Succesorul lui 4.8i, 5.0i se distinge prin cuplul de 600 Nm. |
4.4M xDrive | 10/09-11/13 | 555 | 4.7 | 250 | 13.9 | • • • • • | Cea mai potrivită motorizare pentru caracterul mașinii, dar costurile de întreținere sunt uriașe. |
30d xDrive | 03/07-11/13 | 235/245 | 8,1/7,6 | 216/210 | 8,1/7,4 | • • • • | Dieselul de bază este suficient de puternic, rafinat și consumă puțin. |
30sd/35d xDrive | 10/07-06/10 | 286 | 7 | 216 | 8.2 | • • • • • | Ajutat de un al doilea turbocompresor, dieselul de 3 litri câștigă putere. |
40d xDrive | 06/10-11/13 | 306 | 6.6 | 236 | 7.5 | • • • • • | Evoluția extremă a motorului de 3 litri asigură performanțe excelente. |
M50d xDrive | 03/12-11/13 | 381 | 5.4 | 250 | 7.5 | • • • • • | 740 Nm, 5,4 s demarajul 0-100 km/h. No comment. |