Pe locuri, fiți gata, start la vacanță! A doua generație a familistei japoneze oferă spațiu din belșug și o ținută de drum sigură.
CONDUCERE
Aderență ridicată pe față, punte spate reglată sportiv, distribuție bună a maselor pe punți, direcție precisă… Mazda6 este un excelent cruiser. Indiferent că atacați virajele sportiv sau că rulați în linie dreaptă la viteză ridicată – japoneza vă oferă o senzație ridicată de siguranță. Doar în oraș este mai puțin entuziasmantă, din cauza schimbătorului nu tocmai ușor de manevrat și a ambreiajului fără progresivitate.
HABITABILITATE
Deși interiorul nu se remarcă printr-o at- mosferă de șic, senzația de spațiu este accentuată. E suficient să iei loc pe banchetă, ca să apreciezi instantaneu spațiul mare la genunchi. Vacanțele devin plăcute, datorită portbagajului mare și bine gândit. Totuși, comportamentul rutier sigur înseamnă că pasagerii vor trebui să se mulțumească cu un confort mai puțin bun al suspensiei, iar izolarea fonică nu este de top.
DATE TEHNICE
Ani de fabricație: 2008-2013
Caroserie: sedan, sportback, break
Dimensiuni exterioare sedan
L/l/h (mm): 4.745/1.795/1.471
Portbagaj (l): 510-1.702
VERSIUNILE CU PROBLEME
2.0 MZR-CD
• Pierdere de putere -> bujii incandescente, turbocompresor sau chiulasă
• Martor DPF aprins -> de schimbat filtrul de particule
2.0/2.2 MZR-CD
• Martor ”Check engine” aprins -> Rescrierea softului sau înlocuirea turbocompresorului
• Martor ”Check engine” aprins (<ian. 2010) -> Probleme cu cablajul
2.2 MZR-CD
• Martor ”Check engine” aprins (<aug. 2009) -> sondă lambda
• Martor presiune ulei aprins, cu posibilitatea avarierii motorului din cauza colmatării filtrului de ulei -> garniturile injectoarelor, turbocompresorul sau cuzineții bielelor
• Martor ”Check engine” aprins și defectarea pilotului automat -> senzorul de poziție a arborelui de distribuție
• Martor ”Check engine” aprins și pierdere de putere (<iun 2012) -> turbocompresorul
Transmisie
• Zgomote de la planetare (<mai 2008) -> trebuie gresate planetarele cu vaselină
Caroserie
• Zgomote de la cremaliera direcției (<mar. 2011) -> de înlocuit cremaliera
• Cheia inteligentă nu mai funcționează (<nov. 2018) -> cipul cu probleme
COSTURILE PIESELOR (lei*) 2.0 DISI 155 CP
Filtru polen | 19 |
---|---|
Filtru ulei | 16 |
Kit ambreiaj | 717 |
Kit distribuție | 475 |
Plăcuțe frână față | 75 |
Plăcuțe frână spate | 50 |
Disc frână față | 148 |
Disc frână spate | 66 |
Amortizor față | 109 |
Amortizor spate | 184 |
Total | 1859 |
DETALII TEHNICE ȘI RECOMANDĂRI
Motor | Perioada producției | Putere max. (CP) | Viteză max. (km/h) | Acc. 0-100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0 MZR AT | 04/08-05/10 | 147 | 214 | 9.9 | 7 | • • • | Bun pentru amatorii de cutii automate. |
2.0 DISI | 05/10-12/12 | 155 | 215 | 10.3 | 6.9 | • • • | Suplu și plăcut la condus. |
2.5 MZR | 04/08-05/10 | 170 | 220 | 8.4 | 8 | • • • • | Performanțe dinamice bune, dar cu un caracter oarecum șters. |
2.0 MZR-CD | 04/08-03/09 | 140 | 204 | 10.5 | 5.6 | • • • • | Suplu și capabil de reprize rapide. |
2.2 MZR-CD | 03/09-12/12 | 129 | 195 | 9.2 | 5.4 | • • • • | Suficient de rapid, fără să impresioneze. |
2.2 MZR-CD 163 | 03/09-06/10 | 163 | 218 | 8.7 | 5.4 | • • • • | O bună alegere pentru amatorii de călătorii! |
2.2 MZR-CD 180 | 03/09-12/12 | 180 | 218 | 8.7 | 5.4 | • • • • • | Rafinat și puternic, oferă reprize excelente. |