Second hand – Mazda 6 Mk2

Pe locuri, fiți gata, start la vacanță! A doua generație a familistei japoneze oferă spațiu din belșug și o ținută de drum sigură.

CONDUCERE

Aderență ridicată pe față, punte spate reglată sportiv, distribuție bună a maselor pe punți, direcție precisă… Mazda6 este un excelent cruiser. Indiferent că atacați virajele sportiv sau că rulați în linie dreaptă la viteză ridicată – japoneza vă oferă o senzație ridicată de siguranță. Doar în oraș este mai puțin entuziasmantă, din cauza schimbătorului nu tocmai ușor de manevrat și a ambreiajului fără progresivitate.

HABITABILITATE

Deși interiorul nu se remarcă printr-o at- mosferă de șic, senzația de spațiu este accentuată. E suficient să iei loc pe banchetă, ca să apreciezi instantaneu spațiul mare la genunchi. Vacanțele devin plăcute, datorită portbagajului mare și bine gândit. Totuși, comportamentul rutier sigur înseamnă că pasagerii vor trebui să se mulțumească cu un confort mai puțin bun al suspensiei, iar izolarea fonică nu este de top.

DATE TEHNICE

Ani de fabricație: 2008-2013

Caroserie: sedan, sportback, break

Dimensiuni exterioare sedan

L/l/h (mm): 4.745/1.795/1.471

Portbagaj (l): 510-1.702

 

VERSIUNILE CU PROBLEME

2.0 MZR-CD

• Pierdere de putere -> bujii incandescente, turbocompresor sau chiulasă
• Martor DPF aprins -> de schimbat filtrul de particule

2.0/2.2 MZR-CD

• Martor ”Check engine” aprins -> Rescrierea softului sau înlocuirea turbocompresorului
• Martor ”Check engine” aprins (<ian. 2010) -> Probleme cu cablajul

2.2 MZR-CD

• Martor ”Check engine” aprins (<aug. 2009) -> sondă lambda
• Martor presiune ulei aprins, cu posibilitatea avarierii motorului din cauza colmatării filtrului de ulei -> garniturile injectoarelor, turbocompresorul sau cuzineții bielelor
• Martor ”Check engine” aprins și defectarea pilotului automat -> senzorul de poziție a arborelui de distribuție
• Martor ”Check engine” aprins și pierdere de putere (<iun 2012) -> turbocompresorul

Transmisie

• Zgomote de la planetare (<mai 2008) -> trebuie gresate planetarele cu vaselină

Caroserie

• Zgomote de la cremaliera direcției (<mar. 2011) -> de înlocuit cremaliera
• Cheia inteligentă nu mai funcționează (<nov. 2018) -> cipul cu probleme

COSTURILE PIESELOR (lei*) 2.0 DISI 155 CP

Filtru polen 19
Filtru ulei 16
Kit ambreiaj 717
Kit distribuție 475
Plăcuțe frână față 75
Plăcuțe frână spate 50
Disc frână față 148
Disc frână spate 66
Amortizor față 109
Amortizor spate 184
Total 1859

 

DETALII TEHNICE ȘI RECOMANDĂRI

Motor Perioada producției Putere max. (CP) Viteză max. (km/h) Acc. 0-100 km/h (s) Consum mediu (l/100 km) Reco­mandare Detalii
2.0 MZR AT 04/08-05/10 1472149.97• • • Bun pentru amatorii de cutii automate.
2.0 DISI 05/10-12/12 15521510.36.9• • • Suplu și plăcut la condus.
2.5 MZR 04/08-05/10 1702208.48• • • • Performanțe dinamice bune, dar cu un caracter oarecum șters.
2.0 MZR-CD 04/08-03/09 14020410.55.6• • • • Suplu și capabil de reprize rapide.
2.2 MZR-CD 03/09-12/12 1291959.25.4• • • • Suficient de rapid, fără să impresioneze.
2.2 MZR-CD 163 03/09-06/10 1632188.75.4• • • • O bună alegere pentru amatorii de călătorii!
2.2 MZR-CD 180 03/09-12/12 1802188.75.4• • • • • Rafinat și puternic, oferă reprize excelente.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top