Într-o lume în care mașinile sunt tot mai conectate cu omul, companiile auto din România pun accentul atât pe aptitudinile digitale, cât și pe cele sociale atunci când recrutează personal.
Tehnologia nu substituie însă angajații, dar dictează regulile în industria auto, astfel că în mixul de calități pe care trebuie să le aibă viitorii angajați trebuie să se regăsească în primul rând competențele digitale, grija față de nevoile clientului și pasiunea pentru noile tehnologii coroborată cu respectul față de mediu.
Spuneți ”bun venit” brandului Toyota Professional!
“Toyota România recrutează personal pentru mai multe arii de activitate ale companiei, însă cele mai multe procese se concentrează la nivelul a două mari departamente – Vânzări și Service. Chiar dacă vorbim de specialități diferite, pasiunea pentru noile tehnologii care sunt înglobate în noile modele de mașini hibrid este comună ambelor zone. Desigur, recrutarea și selecția candidaților se fac diferit, pentru că nu vorbim de același nivel al competențelor digitale sau de personalitate”, a declarat Elena Delcea, Manager de Resurse Umane în cadrul Toyota România, parte a grupului britanic Inchcape.
“Căutăm persoane comunicative și sociabile pentru Vânzări, capabile să câștige încrederea și loialitatea clienților, dar și să privească înainte, pentru a înțelege modul în care se face conectarea între tehnologia existentă a mașinilor și digitalizare. Toyota conduce topul mărcilor din domeniul auto, fiind implicată activ în acest sens în reducerea emisiilor de CO2 grație tehnologiilor hibride care protejează mediul înconjurător. Ne dorim ca angajații noștri să dea dovadă de responsabilitate în această privință și îi încurajăm să se implice în activități care țin de respectul față de mediu”, a declarat Eduard Diaconu, Director de Vânzari și Rețea în cadrul Toyota România, parte a grupului britanic Inchcape.
Citește aici testul comparativ Toyota Rav4 vs Honda CR-V!
Noile tehnologii au un cuvânt greu de spus și în departamentul Service. Mecanicii secolului XXI trebuie să aibă o pregătire solidă în electronică și să demonstreze o înțelegere profundă a mecanismelor care gestionează sistemul de management al mașinilor. De altfel, cele mai mari provocări pe care le pot avea noile modele Toyota nu țin de mecanică, ci de zona tehnologiei avansate care le echipează, cum este cazul sistemelor avansate de siguranță activă, atât pentru șofer, cât și pentru participanții la trafic.
“Industria auto este un domeniu dinamic, cu o evoluție accelerată, iar angajații trebuie să fie capabili să se adapteze la acest mediu provocator. De aceea, ne concentrăm pe identificarea unor calități cheie pentru a face departajarea candidaților: curiozitate, disponibilitate de a învăța repede și încrederea pe care o pot inspira clienților”, spune Elena Delcea, Manager de Resurse Umane în cadrul Toyota România, parte a grupului britanic Inchcape.
Toyota România este lider național pe piața autoturismelor hibride, cu o cotă de piață de 85% la sfârșitul lunii noiembrie 2019, potrivit statisticilor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile. Vânzările totale de mașini hibride au ajuns la 4.260 de unități în primele 11 luni ale anului 2019, în creștere cu peste 34% față de perioada similară a anului precedent.