Auto Expo 2020 a început în locația sa obișnuită (din 2012) – Greater Noida, NCR, India. Este cel mai mare show automobilistic din Asia. Și al doilea ca mărime din lume, după IAA din Frankfurt, Germania! Noutățile au totuși un pronunțat caracter local – cum este cazul modelelor VW Taigun și Skoda Vision IN.
Piața auto din India este foarte asemănătoare cu cea din China. Are dimensiuni colosale și multe caracteristici speciale. Drept urmare, șansele sunt extrem de mici ca modelele prezentate la Auto Expo 2020 să devină globale. În special dacă ne referim la VW Taigun și Skoda Vision IN. Special pentru piața din India, Volkswagen a revitalizat numele unui concept de doar 3,8 metri, prezentat tocmai în 2012.
Noul Taigun este tot un crossover minion, cu un design extrem de asemănător cu al europeanului T-Cross. Este bazat pe acesta din urmă, în mod specific pe versiunea cu ampatament mărit – oferită în anumite părți ale lumii. Lung de 4,2 metri și cu un ampatament de 2650 mm, VW Taigun împrumută caracteristici de stil și de la varianta pentru China. Sub caroserie se află varianta indiană a platformei MQB A0 – iar arhitectura se află și la baza conceptului Skoda Vision IN. Taigun se remarcă prin garda la sol generoasă, de 205 mm.
MQB A0, în versiunea indiană
Suspensia a fost și ea adaptată pentru rigorile drumurilor locale. Sub capotă se află un motor pe benzină de 1,5 litri, turbo și 130 CP. Sau, în varianta de bază, un 1.0 TSI în trei cilindri. Performanțele includ un timp de 9,9 secunde până la 100 km/h și o viteză maximă de 183 km/h. La fel ca T-Cross, Taigun nu va dispune de sistem de tracțiune integrală. Este așteptat pe piața din India la sfârșitul anului viitor.
Compania cehă Skoda a participat la Auto Expo 2020 cu prototipul Vision IN. În ciuda titulaturii de concept, elementele mecanice sunt comune cu VW Taigun, iar varianta de serie este așteptată tot din 2021. Designul este mai îndrăzneț decât la modelul de la VW. Remarcăm,de exemplu, grila motorului iluminată și mânerele ascunse ale portierelor.
Stilul exterior pare o combinație mai aventuroasă între Scala și Karoq, însă o bună parte din elementele neconvenționale nu vor ajunge în producție. La fel și cu interiorul minimalist – poate cu excepția sistemului de comandă și control. Acesta este din urmă este format dintr-un instrumentar de bord digital și o „tabletă” centrală cu diagonala de 12,3 inch.