Proiecte secrete Opel Mokka X 2020

Va valorifica urmașul lui Opel Mokka X succesul numelui? Greu de estimat pentru că noua generație va schimba total macazul urmând să fie repoziționată, redimensionată și va avea și propulsie electrică.

Foto: Quattroruote

În industria auto a găsi un nume pentru un model nou este uneori aproape la fel de dificil ca și proiectarea unui nou design. Mulți constructori aleg să păstreze numele mai ales în cazul unui model de succes pentru ca în mintea potențialilor clienți să se întipărească o anumită continuitate.

Alții, în schimb, se concentrează pe schimbare pentru a marca un punct de cotitură atunci când constată că modelul respectiv nu mai are posibilități de creștere.

În cazul SUV-ului compact Mokka, care a primit sufixul X la faceliftul din 2016, avem o situație inedită. Mokka a fost pentru Opel un filon de aur pentru că de la lansarea din 2012 au fost vândute circa 1 milion de unități, iar această cifră ar convinge orice constructor să parieze pe constanță și să mențină numele de Mokka.

Însă din 2017 la Opel totul s-a schimbat din temelii, marca germană trecând din proprietatea lui GM în cea a lui PSA. Și șeful s-a schimbat, Michael Lohscheller luând locul lui Thomas Neumann, neagreat de Carlos Tavarez. Opel Crossland X a anticipat puțin adopția franceză fiind construit pe platforma lui 2008 înainte de acordul franco-german în timp ce Grandland X a fost dezvoltat pe platformă PSA după preluarea lui Opel de către francezi.

A doua generație Mokka pe platforma CMP a lui PSA

După preluarea lui Opel, PSA a început să renunțe treptat la motoarele și platformele Opel. Așa se va întâmpla și cu platforma Gamma II a lui GM utilizată la Mokka care va fi înlocuită cu moderna CMP utilizată la toate modelele noi de clasă mică PSA de la noul 208, 2008 până la DS3 Crossback.

Poziționare pe piață sub Peugeot 2008 în cel mai accesibil segment

Surprinzătoare este însă poziționarea pe piață. La fel ca în cazul lui Suzuki Vitara care la ultima generație s-a repoziționat într-un segment inferior, viitoarea Mokka va fi mai urbană în sensul că nu va fi mai mare decât Crossland X, ci mai mică. Cu 4,28 metri, actuala Mokka era la jumătatea distanței între Crossland X (4,21 metri) și Grandland X (4,48 metri), iar viitorul model va avea în jur de 4,10 metri.

Această repoziționare trebuie înțeleasă și în contextul în care viitorul Crossland X va crește în dimensiuni, urmând să aibă în jur de 4,30 metri, la fel ca noul Peugeot 2008. Astfel, ierarhia va fi Mokka X 4,10 metri, Crossland X 4,30 metri și Grandland X 4,48 metri. Viitorul Crossland X va ataca noul Renault Captur în timp ce Mokka X se va bate cu Suzuki Vitara și cu VW T-Cross.

În premieră, Mokka X va primi o versiune electrică care utilizează componentele de la noul e-Corsa: motor electric cu 130 CP și 260 Nm amplasat în față și baterie de 50 kWh care promite o autonomie WLTP de peste 310 km. Timpul de încărcare va fi de 30 minute la stații de 100 kW pentru 80% din capacitatea bateriei.

Nu vor lipsi însă nici motoarele convenționale care vor proveni în totalitate de la PSA: 1,2 litri cu trei cilindri de 110 și 130 CP pe benzină și 1,5 litri cu patru cilindri de 100 CP diesel. Din păcate, față de actuala Mokka X tracțiunea integrală nu va mai fi disponibilă deoarece platforma CMP a lui PSA nu poate fi adaptată pentru tracțiune integrală.

Cine iubește muntele va putea să opteze pentru sistemul Grip Control. Nu e un sistem 4×4 dar optimizează răspunsul ESP-ului pe diverse suprafețe îmbunătățind tracțiunea.

Scurt interviu Michael Lohscheller

În viitor va exista și o sportivĂ electrică
“Ne vom concentra în mod primordial pe SUV-uri. Crossland X și Grandland X vor coexista alături de viitorul Mokka”, a declarat Lohscheller revistei italiene Quattroruote.
Quattroruote: Dacă SUV-urile reprezintă punctul principal de interes, mai există planuri și pentru modele sport?
Bineînțeles. Și acestea vor fi electrificate. Opel Corsa e-Rally (prezentat la salonul de la Frankfurt – n. red.) demonstrează că noi credem în propulsia electrică nu doar pentru că poluează mai puțin, dar și ca tehnologie care să fie atractivă pentru curse.
Q: Opel se reîntoarce în sport în doi ani. Cum ați reușit?
Gama a fost extinsă cu modele cu marjă mai mare de profit cum este de exemplu Grandland X. Apoi, am operat o reducere de costuri. Nu în cele din urmă am apelat la mândria angajaților și le-am spus că dacă francezii au reușit, nu văd de ce germanii nu ar reuși. Și aceastră strategie a funcționat.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top