SSC Tuatara nu este un hypercar nou, fiind anunțat prima oară acum aproape o decadă. Însă abia anul acesta, la Salonul Auto de la Philadelphia, a fost prezentat și un exemplar al producției de serie.
SSC Tuatara, la fel ca oricare alt hypercar exotic, va avea o producție de serie extrem de limitată. Doar 100 de unități. Dacă numele nu vă sună cunoscut, este din cauza dificultăților întâmpinate de companie în dezvoltarea acestui model. SSC North America a fost în trecut cunoscută și drept Shelby SuperCars Inc. Tuatara este urmașul de drept al modelului SSC Ultimate Aero. Acesta a deținut în trecut recordul Guinness pentru viteză maximă – fiind detronat de Bugatti Veyron Super Sport.
Iar Tuatara a fost prezentat prima oară la ediția din 2011 a „Pebble Beach Concours d’Elegance”. Deci,este posibil ca SSC să încerce să recâștige acest important record. Compania nu a oferit încă date oficiale de performanță, însă a sugerat că ar putea atinge pragul de 300 de mile pe oră (483 km/h). Dacă va reuși, va fi datorită V8-ului dublu turbo de 5,9 litri și aerodinamicii atent studiate. Astfel, coeficientul de rezistență la înaintare este de doar 0,279. Iar masa nu depășește nici ea valoarea de 1247 kg.
Secretul, „băutura” energizantă
Un posibil avantaj, puterea motorului poate fi modificată. Astfel, în loc de 1350 CP (benzină cu cifră octanică 91), SSC Tuatara poate dezvolta până la 1750 CP pe etanol (E85). Designul, extrem de actual, a fost realizat în colaborare cu Jason Castriota – un fost stilist al casei Pininfarina. Și, cu toate că SSC Tuatara este un model inspirat din industria aerospațială, se pot citi printre rânduri și câteva omagii aduse modelelor italiene de la Ferrari sau Maserati.
Elementele definitorii includ aerodinamica exotică și portierele cu deschidere în unghi diedru, cu acționare hidraulică. Interiorul este modern: sistem audio premium, climatizare automată sau coloană de direcție telescopică. În plus, nu lipsește nici sistemul de infotainment cu ecran tactil, dotat inclusiv cu moduri personalizate de condus.