După ce a făcut senzație încă de la apariția sa pe piață, Pagani Huayra a înfierbântat imaginația tuturor. Iată că am ajuns în momentul în care vă putem prezenta primul test pe stradă cu noua senzație din liga supercar-urilor.
Continuand colaborarea fructoasa cu divizia AMG de la Mercedes-Benz, Pagani a echipat noul model cu un motor bi-turbo V12 de sase litri. Huayra va fi comercializat in doua versiuni de putere: o versiune standard care va produce 700 CP (cuplu motor maxim de 900 Nm) si o versiune Sport de 730 CP (1.100 Nm).
Blocul motor este preluat de la modelul Mercedes-Benz SL65 Black Series, dar Pagani le-a solicitat celor de la AMG sa reduca turbo lag-ul si sa imbunatateasca raspunsul la acceleratie, fiind necesara astfel inlocuirea chiulasei, pistoanelor, arborelui cotit si a turbinelor.
In ceea ce priveste performantele de care va fi capabil Huayra, compania Pagani a fost destul de rezervata in declaratii, dar a lasat sa se inteleaga ca masina a rulat cu aproximativ 370 km/h viteza maxima si ca accelerarea de la 0 la 100 km/h s-ar face in 3,3 secunde. Pentru a controla puterea si cuplul motor foarte mare, Pagani a folosit la noul model un system Bosch de control al tractiunii, cu trei faze.
Cutia de viteze a lui Huayra a fost dezvoltata de catre producatorul britanic XTRAC, are sapte trepte si poate fi comandata prin padelele de la volan. Pentru a reduce lungime sistemului de propulsie, cutia de viteza a fost montata transversal, in spatele motorului.