DS 9 este al treilea model de importanță globală pentru DS Automobiles, după SUV-urile DS 3 și DS 7 Crossback. Ambele au ajuns deja pe meleagurile autohtone, deci ne putem aștepta la o apariție rapidă și în cazul noului saloon plug-in hybrid.
Un posibil urmaș spiritual al clasicului Citroen DS, noul DS 9 are dimensiuni apropiate de clasa mare. Saloon-ul francez este lung de 493 cm și lat de 185 cm. A fost creat pe o versiune modificată a platformei flexibile EMP2, având un ampatament extins față de restul modelelor sedan ale concernului. Un clasic în trei volume, DS 9 utilizează o versiune minimalistă a limbajului de design DS Automobiles. Elemente precum „DS Wings” sunt încă prezente, la fel și motivul „Clous de Paris”. În plus, DS-ul din 1955 este evocat cu ajutorul noilor lumini conice de la marginile exterioare ale plafonului.
https://youtu.be/IhGJJPR4ST0
Interiorul modelului DS 9 ilustrează conceptul „DS Lounge” al companiei – însă totul are un specific high-tech. Spațiul este generos datorită ampatamentului de 2,9 metri, iar locurile din spate includ funcții de încălzire, climatizare și masaj. Și în față sunt disponibile cele mai bune materiale – piele Nappa, Alcantara sau butoane tactile în formă de diamant. În plus, totul poate fi personalizat cu ajutorul noilor teme „DS Inspirations”: Bastille, Rivoli, Performance sau Opera. Evident, instrumentarul de bord este complet digital. Iar planșa de bord este dominată de un ecran tactil de mari dimensiuni pentru sistemul de infotainment.
Tradiție și inovație… electrificată
Tot ca o continuare a tradiției vechiului Citroen DS, noul DS 9 include sistemul „DS Active Scan Suspension”. Acesta utilizează o cameră pentru a scana suprafața rutieră, pregătind independent nivelul de amortizare al fiecărei roți. Șoferii vor putea utiliza și sistemul semi-autonom Level 2 DS Drive Assist, disponibil până la 180 km/h. Nu lipsesc sistemele DS Night Vision sau Active LED Vision, ultimul dotat cu cinci moduri diferite de iluminare.
În momentul lansării pe piețele de desfacere, DS 9 va fi disponibil doar în format E-Tense. Sistemul plug-in hybrid este compus dintr-un motor pe benzină PureTech și unul electric, cu un total de 225 CP. Acumulatorii au 11,9 kWh și oferă un parcurs cu emisii zero între 40 și 50 km (WLTP) la o viteză maximă de 135 km/h. Sistemul intern de reîncărcare are o capacitate de 7,4 kW.
Timpul de reîncărcare la o stație publică este de o oră și 30 de minute. Gama DS 9 va mai include și o versiune ICE, tot de 225 CP. În plus, vor fi oferite încă două variante E-Tense. Prima va dispune de 250 CP, va avea tot tracțiune față și o autonomie sporită. A doua, de vârf, va dispune de 360 CP și tracțiune integrală.