VW Polo Classic a fost un bestseller în România iar pe baza noii generații Polo, VW oferă din nou Polo sedan. Din păcate noul VW Polo Sedan va fi disponibil doar în Rusia.
Sunt piețe pe care limuzinele de clasă mică sunt la mare căutare. Printre acestea sunt fostele țări comuniste din Estul Europei dar și Rusia.
Acum mai mulți ani, VW Polo sedan care se numea Polo Classic a fost disponibil și în România înregistrând vânzări foarte bune. Noua generație Polo sedan nu mai este însă oferită în Estul Europei, ci doar în Rusia.
Noul Polo Sedan nu este construit pe platforma MQB A0 utilizată la Polo și Ibiza ci pe vechea platformă PQ25, pe care se bazează încă și modelul curent Skoda Fabia.
Modelul va debuta în Rusia în această vară.
VW mai are o versiune Polo Sedan în Brazilia care se numește Virtus și care este construită pe platforma modernă MQB A0.
Noul Polo Sedan este diferit de vechile versiuni având un hayon generos la fel ca la fosta Skoda Rapid. Apoi, interiorul este diferit de cel de la VW Polo pentru că sistemul multimedia nu este încastrat în bord ci are un ecran de sine stătător la fel ca la noile modele Skoda Kamiq și Scala.
Sistemul multimedia de bază are ecran de 6,5 inci iar cel de top ajunge la 10,25 inci. Nu lipsesc nici indicatoarele de bord virtuale preluate de la Polo și afișate pe ecranul de 10,25 inci.
Noul Polo Sedan are dimensiuni generoase având 4,48 metri lungime, 1,70 metri lățime și 1,48 metri înălțime, volumul portbagajului oscilând între 460 și 550 litri.
Nu există nicio motorizare diesel, fiind oferite două motoare pe benzină: 1.6 litri aspirat cu 90 și 110 CP și 1.4 TSI cu 125 CP. Acestea pot fi combinate cu transmisii manuale cu 5,6 trepte sau DSG cu 7 trepte.
VW Polo Sedan va fi disponibil cu patru echipări și va concura cu modele precum Hyundai Solaris, Lada Vesta sau Kia Rio Sedan. Prețurile vor începe în Rusia de la circa 11.000 euro.