Termenul care descrie cel mai bine a patra generație Audi A3 Sportback este ”digitalizat”. La lansare, compacta din Ingolstadt vine cu o gamă de motoare pe benzină și diesel de 116-150 CP și tracțiune față.
Față de generația a treia, noul Audi A3 Sportback vine cu o grilă frontală Singleframe mărită, cu textură de tip ”fagure” și cu prize de aer laterale accentuate de un contur argintiu proeminent.Noile faruri primesc tehnologie LED Matrix cu diode așezate în grupuri pe trei linii și cinci coloane, care creează o semnătură luminoasă ușor de recunoscut.
Portierele sunt mai amplu profilate, la fel ca și pasajele roților, care asigură o imagine izbitoare. În spate, difuzoarele de aer imită forma prizelor din față, asigurând un aspect simetric, iar semnătura luminoasă îl aliniază pe noul A3 Sportback în linia actualelor modele Audi.
Lungimea și lățimea au crescut cu peste 3 cm (4,34 m, respectiv 1,82 m), în timp ce înălțimea de 1,43 m și ampatamentul de 2,64 m au rămas neschimbate. Portbagajul măsoară 380-1.200 l, podeaua este ajustabilă în înălțime, iar hayonul electric acționat printr-un gest cu piciorul este opțional.
Interiorul continuă firesc linia sportivă a caroseriei, oferind elemente de design din aluminiu sau fibră de carbon, precum și manetă pentru schimbătorul de viteze și mânere de uși cu desen nou. Tapițeria este realizată din PET-uri reciclate.
Standard, noul Audi A3 Sportback vine cu sistem multimedia cu ecran tactil de 10,1 inci, cu feedback acustic, și, de asemenea, cu instrumentar digital, despre care Audi nu dă informații, dar noi presupunem că măsoară 10,25 inci. Opțional poate fi comandat un instrumentar de 12,3 inci, configurabil în mai multe moduri, precum și un head-up display color proiectat pe parbriz.
Sistemul multimedia se bucură de o capacitate de procesare de 10 ori mai rapidă decât la a treia generație, oferă conectivitate LTE și are hotspot Wi-Fi integrat. Are capacitatea de a oferi predicții despre evoluția traficului pe ruta selectată, oferă imagini de înaltă rezoluție din satelit via Google Earth, poate oferi sugestii despre locuri de parcare libere în timp real, iar protocolul car-to-X este capabil să comunice cu semafoarele compatibile, asigurând undă verde șoferului. Firește, în România nu vă așteptați ca aceste servicii să fie funcționale.
Citește aici testul cu Audi e-tron 55 Quattro
Va exista și o aplicație MyAudi app, precum și o ”cheie digitală”, care permite blocarea/deblocarea ușilor și pornirea mașinii din smartphone de la distanță.
Două motoare vor fi disponibile la lansare: 1.5 TFSI de 150 CP și 2.0 TDI de 116 CP și 150 CP. Motorul pe benzină promite un consum mediu de 4,8-5,1 l/100 km (în funcție de dotare), în timp ce consumul versiunilor diesel va fi de 3,6-3,9 l/100 km. Acestea pot fi cuplate fie la o transmisie manuală cu 6 trepte, fie la una S tronic cu 7 rapoarte, iar la momentul lansării va fi disponibilă doar transmisia față. Ulterior, gama de motoare va fi extinsă și vor fi propuse inclusiv variante cu tracțiune integrală.
Și suspensia este nouă, iar în cazul versiunilor de 150 CP și peste, suspensia spate va fi independentă, multi-link, cu patru brațe. Va fi disponibilă opțional și o suspensie adaptivă mai coborâtă cu 1 cm, precum și o suspensie sport mai coborâtă cu 15 mm, care vine standard cu pachetul exterior S line.
Citește aici testul comparativ Audi A1 vs Mini Cooper
Pachetul de asistență include standard sisteme precum Audi pre sense, evitarea automată a obstacolelor și asistent de bandă. Opțional sunt disponibile sisteme de asistență la schimbarea benzilor și la ieșirea cu spatele din parcare, precum și pilot automat adaptiv.
A patra generație Audi A3 Sportback va fi disponibilă pe piețele din Eruopa din această lună, în timp ce livrările vor începe în mai 2020.