Dacia a anunțat deocamdată puține detalii despre primul său model electric Dacia Spring dar bazându-ne pe faptul că arată exact la fel cu Renault City K-ZE și luând în calcul că va avea același sistem de propulsie și baterie ca și K-ZE am realizat o primă comparație statică cu Skoda Citigo e iV.
De la bun început trebuie să spunem că Skoda Citigo e iV este o mașină de clasă mini iar Dacia Spring un SUV de clasă mini.
Ambele au aproape același ampatament, diferența fiind de doar 1 mm: 2.423 mm Dacia Spring și 2.422 Skoda Citigo e iV. Modelul ceh are 3.597 mm lungime, 1.645 mm lățime și 1.481 mm înălțime în timp ce Dacia Spring care din primele fotografii pare identică cu Renault City K-ZE are 3.735 mm lungime, 1.579 mm lățime și 1.484 mm înălțime.
Deși Dacia Spring e un mini SUV este aproape la fel de înaltă ca Skoda, este mai lungă cu aproape 14 cm dar mai îngustă cu 6,5 cm.
Skoda Citigo e iV are un portbagaj de 250 litri care se poate extinde la 923 litri în timp ce Dacia Spring (Renault K-ZE) anunță 300 litri minim, deci un avantaj de 50 litri pentru Dacia.
În ceea ce privește propulsia, Skoda Citigo e iV are un motor electric de 82 CP și 212 Nm care antrenează puntea față, iar bateria de 36,8 kWh brut (32,3 kWh net) promite o autonomie WLTP de 260 km.
Dacă Dacia Spring va avea același sistem de propulsie și baterie ca și Renault K-ZE atunci va dispune de un motor electric de doar 45 CP și 125 Nm care antrenează de asemenea puntea față. Bateria mai mică, de 26,8 kWh, oferă o autonomie de peste 200 km WLTP conform comunicatului Dacia, deci la prima vedere Skoda are o autonomie oficială mai mare cu 60 km.
Greu de crezut că Dacia va mări capacitatea bateriei deoarece a promis că va oferi cea mai ieftină mașină electrică de pe piață. Iar autonomia anunțată de peste 200 km confirmă că bateria nu va fi mai mare decât a modelului Renault K-ZE care se vinde deja pe piața din China.
Datorită motorului electric mai mic, Dacia Spring are un consum de 10,8 kWh/100 km în timp ce Skoda Citigo e iV anunță un consum oficial de 12,4 kWh/100 km.
Skoda Citigo e iV se poate încărca la stații de curent continuu DC de 40 kW de la 0 la 80% în mai puțin de o oră sau la stații de curent alternativ AC de 7,2 kW tot de la 0 la 80% în 4 ore și 15 minute.
În China, Renault City K-ZE se poate încărca de asemenea la stații de curent continuu de 50 kW de la 0 la 80% în 50 minute sau la stații de curent alternativ de 7,2 kW în 4 ore.
În schimb, Skoda Citigo e iV atinge o viteză maximă de 130 km/h pe când Dacia Spring (Renault K-ZE) doar 105 km/h.
Nu știm încă prețurile lui Dacia Spring dar Skoda Citigoe iV începe la 19.990 euro cu TVA fără bonusuri (10.615 euro cu bonusul de 45.000 lei, echivalent 9.375 euro) la versiunea Ambition și este foarte bine echipată standard cu Climatronic, radio Swing cu display de 5 inci, Lane Assist, scaune față încălzite, geamuri electrice față și jante de oțel cu anvelope 165/70 R14.
Echiparea de top Style costă 21.457 euro cu TVA fără bonusuri (12.082 euro cu bonusul de 45.000 lei, echivalent 9.375 euro) și are în plus jante de aliaj de 16 inci, pachet iarnă și scaune față reglabile pe înălțime.
În China cel mai ieftin Renault City K-ZE costă 66.800 yuan (US$ 9.389) în timp ce versiunea de top este oferită la 71.800 yuan (US$10.091).
Dacia Spring va fi importată de asemenea din China și noi estimăm un preț de maxim 15.000 euro dacă nu se va schimba sistemul de propulsie și capacitatea bateriei.
Însă bonusul Rabla Plus este de 45.000 lei (echivalent 9.375 euro) dar nu mai mult de jumătate din valoarea mașinii. Așadar, cu bonusul inclus, prețul lui Dacia Spring nu va putea fi mai mic de 7.500 euro.