Ianuarie – februarie, piața auto română: evoluție contradictorie

Ianuarie – februarie, piața auto română: evoluție contradictorie

Lunile ianuarie și februarie au semnalat o evoluție contradictorie a pieței auto în România. Vânzările de autoturisme noi au scăzut drastic față de aceeași perioadă din 2019. Producția, în schimb, a înregistrat o creștere de aproape 8 puncte procentuale.

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut, pe piața autohtonă, cu 26,8% în luna februarie 2020. Volumul a fost de 8836 unități, în timp ce autoturismele second hand au rămas pe plus, cu 1,27% (34.755 exemplare). Totalul pe ianuarie și februarie pentru autovehiculele noi este de 21.325 unități. Este o scădere drastică, de 18,05 %, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Dacia a atins un total de 5724 exemplare în ianuarie și februarie, cu un colaps de 38,11 % față de 2019. Volkswagen a înregistrat un rezultat pozitiv, cu +27,7 % și 2056 exemplare. Locul trei, Renault, nu a urmat aceeași cale – scăderea a fost de 12,29 % (1848 unități). Producția a fost un pic mai normală: +7,71% și un total pe ianuarie – februarie de 48.038 autoturisme, conform ACAROM.

La nivel mondial, panica indusă de epidemia de coronavirus a afectat profund China, conform Reuters. Cea mai mare piață auto internațională a venit cu rezultate dezastruoase în februarie. Vânzările au coborât cu 80%, conform datelor preliminare ale China Passenger Car Association (CPCA).

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top