Viitorul BMW Seria 7 nume de cod G70 va fi primul model construit pe o platformă care va fi dezvoltată de la început pentru toate tipurile de propulsie inclusiv electrică. Motorul V12 va dispărea din ofertă.
Limuzina de lux bavareză se confruntă cu o reducere a numărului de clienți mai ales după faceliftul care a adus noua grilă a radiatorului de mari dimensiuni.
În 2019 BMW a vândut în toată lumea aproape 50.000 unități BMW Seria 7, piața numărul 1 fiind China cu 40%. Au urmat apoi Europa (9.248 unități, circa 19%), SUA (8.823 unități, circa 18%) și țările arabe.
Dintre toate versiunile, motorizarea de vârf V12 disponibilă doar la versiunea lungă M760Li xDrive se vinde cel mai slab dar costurile dezvoltării unui astfel de motor sunt foarte mari.
Citește testul în România cu BMW M760Li xDrive
De aceea, la fel cum a decis și Mercedes-Benz, și BMW va scoate la pensie faimosul și venerabilul V12 care dispune în prezent de 585 CP la o cilindree de 6,6 litri. Astfel, după 33 ani și peste 80.000 modele V12 vândute din 1987, BMW va scoate din producție motorul V12.
Iar în locul motorului V12, BMW va oferi o versiune de top propulsată full electric. Decizia pare curioasă la prima vedere, însă BMW a luat în calcul mai multe aspecte.
-Principala piață a Seriei 7, China, apeciază mașinile cu propulsie electrică.
– Propulsia electrică asigură multe avantaje pentru clasa de lux. Motoarele electrice sunt silențioase și au cuplu mare.
- Bateriile grele nu cresc foarte mult masa mașinii care este oricum însemnată când sub capotă se află un motor V12. Iar prețul mare al bateriilor este suportat mai ușor într-o mașină care este oricum foarte scumpă, un V12 complet echipat ajungând la 180.000 euro.
Viitorul BMW Seria 7 va fi oferit și cu motoare convenționale diesel și benzină combinate cu rețea pe 48V, Plug-In Hybrid cu autonomie mărită și electrică conform noii strategii a mărcii “Power of choice”.
Această strategie se va aplica în viitor pentru toate noile modele și din acest punct de vedere BMW are o abordare total diferită de a rivalilor de la Mercedes-Benz care au ales să dezvolte platforme dedicate complet separate pentru propulsia electrică.
La fel ca și în cazul viitoarei Seria 7, iX3 este dezvoltat pe aceeași bază cu X3, iar i4 este în fapt un BMW Seria 4 Gran Coupe adaptat pentru propulsie electrică.
După ce BMW a avut experiența unor costuri uriașe pentru a dezvolta modelul i3 pe o platformă complet independentă, Robert Irlinger, șeful diviziei BMWi, a declarat: “Nu am mai dezvoltat o platformă dedicată pentru propulsia electrică deoarece este greu să vindem volume mari pentru a o rentabiliza. E mai eficient să dezvoltăm o singură platformă flexibilă pe care să montăm diverse kituri de propulsie și astfel să obținem volume mai mari. “
Viitoarea Seria 7 (G70) este primul model BMW dezvoltat de la început pentru toate tipurile de propulsie. Fosta platformă CLAR debutase în 2015 la actuala Seria 7 (G11) și a fost utilizată ulterior în toate modelele cu transmisie spate sau integrală derivată din transmisia spate.
Componente ale noii platforme care succede lui CLAR sunt utilizate deja în viitorul model iNext (2021) care va avea exclusiv propulsie electrică.
Sistemul de propulsie al lui iNext va fi utilizat și pentru viitoarea Seria 7. A cincea generație de sisteme de propulsie electrice de la BMW va avea motoare electrice fără elemente rare și o baterie de până la 110 kWh care ar trebui să asigure o autonomie electrică de 750 km. BMW promite un sprint 0-100 km/h sub 3 secunde pentru iNext, valoare fezabilă și pentru viitoarea Seria 7 electrică. Prin comparație, BMW 760Li xDrive are nevoie de 3,8 secunde pentru a atinge 100 km/h.
BMW va continua însă să utilizeze în viitoarea Seria 7 experiența câștigată cu i3 în ceea ce privește utilizarea fibrei de carbon pentru diverse elemente de caroserie și transmisie.
Flexibilitatea sistemelor de propulsie este posibilă deoarece BMW a reușit să construiască baterii tot mai compacte care ocupă tot mai puțin loc. În iNext, bateriile vor avea doar 11 cm înălțime, iar în viitorul BMW Seria 7 este posibil să aibă și mai puțin.
Astfel, viitoarea gamă Seria 7 (G70) va fi formată din motoare cu 6 cilindri în linie diesel și benzină cu rețea de 48V, noul V8 bi-turbo existent deja, versiuni Plug-In Hybrid și versiune electrică ca model de vârf în locul lui V12.Modelul de vârf cu propulsie electrică al Seriei 7 va concura cu viitorul Mercedes-Benz EQS dezvoltat pe o platformă dedicată.