Conform articolului 12 din Ordonanța Militară nr.3, șoferii pot circula cu documente ce ies din termenul de valabilitate în perioada stării de urgență, acestea putând fi schimbate în termen de 90 de zile de la încetarea Stării de Urgență.
Astfel, permisul auto expirat în timpul Stării de Urgență rămâne valabil, urmând a fi înlocuit în termen de 90 de zile de la încetarea Stării de Urgență. Aceeași regulă este valabilă și pentru cartea de identitate. Există, însă, și o serie de excepții. Documentele care expiră în acestă perioadă și care intră sub incidența Ordonanței sunt cele emise de o Autoritate Publică. Nu se aplică aceleași reguli pentru asigurarea auto obligatorie RCA, de exemplu.
“Documentele care expiră pe perioada stării de urgență, eliberate de autoritățile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență”, este specificat la aliniatul 1 al articolului 12 din cadrul ordonanței militare.
În ceea ce privește Inspecția Tehnică Periodică, aceasta NU se prelungește, fiind vorba de chestiuni ce țin de siguranța rutieră. Un autovehicul cu ITP-ul expirat poate fi periculos în trafic. Registrul Auto Român lucrează în regim normal și vehiculele pot fi programate la inspecția tehnică sau pentru alte operațiuni ce țin de RAR. Dacă Registrul Auto Român sau Poliția vor face modificări sau clarificări legate de chestiunea Inspecției Tehnice Periodice pe timpul Stării de Urgență, le vom publica imediat.
Singura derogare făcută de RAR se referă la extinderea valabilității cu trei luni pentru certificatele de atestare ale inspectorilor ITP și ale conducătorilor de ateliere auto.