Test Volvo XC90 T8 TwinEngine facelift: soluția ideală

test Volvo XC90 T8 TwinEngine facelift 2020

Volvo a operat după 4 ani un facelift vasului amiral XC90 lansat în 2015. După primele impresii cu noua versiune mild hybrid diesel B5 de anul trecut revenim acum cu versiunea de top Plug-In Hybrid XC90 T8 TwinEngine.

 Foto: Bogdan Paraschiv

Spre deosebire de toți rivalii lui, Volvo a ales o soluție revoluționară pentru a construi un SUV de lux Plug-In Hybrid. Lansat în 2015 pe platforma proprie SPA (Scalable Product Architecture), XC90 T8 TwinEngine are o tracțiune integrală hibridă, cu motorul termic de 2 litri turbo și 303 CP care antrenează puntea față și motorul electric de 88 CP amplasat în spate și antrenând roțile spate, rezultând un total de 392 CP.

test Volvo XC90 T8 TwinEngine facelift 2020

Nu există arbore cardanic de transmisie și astfel a fost posibilă montarea bateriei de 11,6 kWh în zona tunelului central, rezultând astfel o distribuție optimă a maselor.

Cum merge? Prin comparație cu rivalii săi germani, XC90 este mai neutru în viraje deoarece nu există nicio
inerție a punții spate cauzată de montarea bateriei parțial sub bancheta spate și parțial sub podeaua portbagajului.

XC90 T8 TwinEngine nu subvirează aproape deloc și aderența foarte bună a punții față permite atacarea rapidă a virajelor. Și performanțele dinamice sunt impresionante cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5,8 secunde.

Șoferul are la dispoziție șase moduri de rulare: Pure (funcționează doar motorul electric), Hybrid (funcționează ambele motoare într-un mod economic cu maximizarea deplasării electrice), Power (Condus sportiv), Individual, Off-road și Constant AWD.

test Volvo XC90 T8 TwinEngine facelift 2020

În special modul Constant AWD face diferența pe zăpadă sau în off-road. Astfel, la nevoie, activând acest mod, ambele motoare, termic și electric, funcționează permanent chiar dacă nu mai este curent în baterie.

Dacă nu mai este curent în baterie, motorul termic acționează ca generator încărcând bateria pentru ca motorul electric să poată funcționa continuu în acest mod și pe de altă parte propulsează și mașina. Astfel, tracțiunea este cel puțin la fel de eficientă ca și la un SUV clasic cu transmisie cardanică clasică.

test Volvo XC90 T8 TwinEngine facelift 2020

Mai mult, motorul electric cu un cuplu de 240 Nm asigură tot timpul suficientă forță de tracțiune la puntea spate. Noi am testat acest mod în urcarea pe pantele abrupte acoperite cu zăpadă de la Muntele Roșu, lângă Cheia, unde XC90 T8 Twin Engine a urcat fără să patineze nici măcar o fracțiune de secundă. Pentru situații și mai grele șoferul are la dispoziție și modul Off-road care funcționează până la 40 km/h.

Volvo anunță o autonomie electrică de 46 km pe care am testat-o de data aceasta în afara orașului. Plecând de la Otopeni spre Ploiești am ajuns până la Bărcănești, parcurgând 41 km în mod pur electric. Așadar, pentru cine locuiește în proximitatea Bucureștiului se poate deplasa pur electric fără să consume niciun strop de benzină.

Bateria se poate încărca ori de la o priză exterioară sau cu ajutorul motorului termic. În sistemul multimedia există atât opțiunea de a încărca bateria în mers, caz în care însă consumul crește sau de a conserva energia din baterie pentru o utilizare ulterioară.

Modelul de test era în echiparea de top Inscription care vine standard cu șapte locuri, fiind singurul SUV de lux Plug-In Hybrid care se poate comanda cu 7 locuri. Opțional, pe mașina de test erau prezente jantele de 21 inci (900 euro) și suspensia pneumatică cu patru moduri de rulare (Eco, Comfort, Dynamic, Off-road, 2.280 euro). Pe modul Comfort, XC90 rulează extrem de lin și de rafinat în timp ce pe modul Dynamic suspensia se întărește și ruliul se reduce.

test Volvo XC90 T8 TwinEngine facelift 2020

Odată cu faceliftul, Volvo a mai adus câteva îmbunătățiri la sistemele de asistență care erau și înainte la cel mai înalt nivel. Astfel, există acum corecție activă din direcție pentru City safety și asistentul de unghi mort, iar sistemul de frânare automată în oraș City Safety cu frânare este singurul din lume care detectează pietoni,
bicicliști și animale mari.

Sistemul Oncoming Lane Mitigation introdus la XC60 este disponibil acum și la XC90, iar sistemul Cross Traffic Alert are acum și frânare automată. După facelift, sistemul multimedia este compatibil și cu Android Auto și acolo unde este disponibil are integrat și serviciul Spotify.

Modificările de design sunt discrete și cele mai importante sunt noua grilă a radiatorului, bara fața redesenată, noile modele de jante și noile culori.

test Volvo XC90 T8 TwinEngine facelift 2020

Verdict

XC90 T8 Twin Engine confirmă autonomia electrică reală foarte bună de peste 40 km, iar tracțiunea integrală hibridă și-a dovedit utilitatea pe pantele acoperite cu zăpadă. Ținuta de drum este foarte neutră datorită montării bateriei pe tunelul central, care a permis și configurarea cu 7 locuri, unică în segment pentru un Plug-In Hybrid.

  • Autonomie electrică reală bună
  • Ținută de drum neutră
  • Tracțiune excelentă pe pante cu zăpadă
  • Șapte locuri standard
  • Echipare standard bogată
  • Preț relativ mare
DATE TEHNICE Volvo
ModelXC90 T8 Inscription 7 louri
Motor termic
Motor/ nr. cilindri L4, turbo
Cilindree (cmc) 1.969
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) 303/6.000
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) 400/2.200-4.800
Motor electric
Putere maximă/turație (CP) 88/7.000
Cuplu maxim/turație (Nm) 240/3.000
Putere totală ansamblu (CP) 392
Cuplu total ansamblu (Nm) 640
Transmisie integrală hibridă
Cutie de viteze automată, 8 trepte
L/l/h (mm) 4.953/1.923/1.776
Ampatament (mm) 2.984
Volum portbagaj (l) 262-640-1.816
Capacitate baterie (kWh)11,6
Autonomie electrică (km)46
Acceleraţie 0-100 km/h (s) 5,8
Viteză maximă (km/h) 230
Consum mixt (l/100 km) 2,5
Emisii CO2 (g/km) 57
Preț (euro cu TVA) 82.760

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top