Prestație bună pentru MINI WRC Team în Spania

Încă o dată, MINI WRC Team a avut motive de sărbătoare la finalul Raliului RACC – Raliul Spaniei.

Pe lângă faptul că echipajele Dani Sordo (Spania) – Carlos del Barrio (Spania) şi Kris Meeke (Marea Britanie) – Paul Nagle (Irlanda) au încheiat pe locurile al patrulea, respectiv al cincilea, cele două MINI John Cooper Works WRC au ocupat primele două poziţii în clasamentul Power Stage.

În timp ce raliul a fost cel de casă pentru Sordo, a fost rândul lui Meeke să culeagă laurii şi să acumuleze trei puncte suplimentare pentru faptul că a fost cel mai rapid în ultima probă specială a competiţiei. Acesta a fost primul scratch în Campionatul Mondial pentru pilotul nord-irlandez şi, mai mult, au fost primele puncte câştigate de acesta în clasamentul competiţiei supreme.

La realizarea acestui rezultat a contribuit şi alegerea inspirată a pneurilor la startul zilei. Previziunile meteo ale echipei arătau că sunt aşteptate averse spre finalul zilei, dar piloţii au ales să ignore ceea ce au făcut celelalte echipe oficiale şi au optat pentru pneurile Michelin potrivite. După parcul de asistenţă din Salou, de la mijlocul zilei, cele două maşini au fost echipate cu pneuri de compoziţie moale pe partea dreaptă, de compoziţie dură pe partea stângă şi de compoziţie soft pentru cauciucurile de rezervă.

Pe probele speciale lungi, desfăşurate pe asfalt uscat, alegerea s-a dovedit dificilă pentru piloţi, dar previziunea de ploaie s-a adeverit în momentul în care primele maşini au sosit la startul specialei de încheiere, Coll de la Teixeta. Acest lucru s-a dovedit vital şi Meeke a reuşit cel mai bun timp, Sordo a fost al doilea, în timp ce Daniel Oliveira – pilot al unui MINI de client – a încheiat al patrulea. Locul al treilea a fost ocupat de Sébastien Loeb (Franţa), care astfel a adus titlul constructorilor în palmaresul Citroën.

Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
“A fost în regulă să închei pe locul al patrulea, dar am pierdut mult în prima zi, în specialele cu macadam şi învăluite de praf. Astăzi (n.a. duminică) am sperat că ploaia va veni ceva mai devreme. În primele două speciale, s-a dovedit că alegerea pneurilor era cea eronată, iar ceilalţi aveau cauciucurile corecte, după care, în ultima probă specială, noi eram în situaţia favorabilă.

A fost distractiv şi un pic prea alunecos în unele locuri. Mă simt bine, dar nu sunt pe deplin mulţumit pentru că îmi doream să închei pe podium în raliul de acasă. Nu a fost să fie de această dată.”

Kris Meeke (MINI John Cooper Works WRC #52):
“Din punctul meu de vedere, a fost finalul perfect al acestui raliu. Ştiam că am luat un start bun în proba specială, după care ştiu că am încurcat un pic lucrurile la ultimul sens giratoriu. Am avut o discuţie cu inginerul meu, Teena (Gade), la parcul de asistenţă dinaintea ultimei bucle şi ea mi-a spus să mă întorc cu bine pentru că obiectivul cu care ne mulţumeam era să ajungem al sosire.

Mă simţeam frustrat şi vroiam să merg mai repede, aşa că m-am bucurat pentru prima dată de evoluţia în Power Stage. Sentimentul a fost unul cu totul special pentru că am reuşit să fiu mai rapid decât Dani – cu acelaşi pneuri, pe terenul lui propriu.

De-a lungul unui raliu, încă nu am experienţa necesară pentru a mă lupta cu ceilalţi, dar am demonstrat că îi pot învinge atunci când ştiu exact cum stau lucrurile.”

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top