Versiunea electrică a lui Spark prinde contur

Chevrolet a prezentat motorul electric care va propulsa versiunea electrică a lui Spark, ce va fi lansată în decursul anului 2013.

Motoarele electrice sunt utilizate pentru orice, de la electrocasnice la jucării pentru copii, inclusiv în industria auto, unde au o istorie de aproape un secol, începând cu inventarea demarorului electric de către Charles Kettering în 1912. Motoarele electrice capătă acum un nou rol, acela de componentă cheie în sistemele de propulsie ale autovehiculelor, la fel ca în cazul modelului Chevrolet Volt.

„În ultimii ani am pus accent pe dezvoltarea capacităţii de producție internă a bateriilor, care va avea un rol semnificativ în progresul nostru”, a declarat Larry Nitz, director executiv al departamentului de sisteme de propulsie electrică pentru autovehicule în cadrul GM. „Dezvoltarea motoarelor electrice şi procesele de producție a acestora sunt domenii de specialitate necesare pe măsură ce extindem tehnologiile sistemelor de propulsie electrică pentru autovehicule pentru a îndeplini nevoile clienţilor noştri din întreaga lume.”
Chevrolet își etalează cunoştinţele de specialitate în domeniul motoarelor electrice în cadrul unei fabrici pilot din Wixom, o suburbie din Detroit, înainte de începerea producţiei de motoare electrice la fabrica GM din White Marsh, Maryland, SUA (în apropierea oraşului Baltimore), la sfârşitul anului 2012. Practic, echipamentele şi procesele care vor fi utilizate la White Marsh vor fi testate şi aprobate la Wixom.

Autovehiculele cu sistem de propulsie convenţional utilizate în prezent dispun de o multitudine de motoare electrice pentru acţionarea scaunelor, geamurilor, sistemelor de spălare a parbrizului şi pentru alte funcţii. Motoarele electrice sunt utilizate în cadrul autovehiculelor hibride şi electrice pentru a propulsa autovehiculul. Energia electrică este stocată într-o baterie, iar aceasta alimentează motorul electric care acţionează roţile.

GM pune accentul pe dezvoltarea motoarelor cu inducţie şi cu magnet permanent, care au o gamă largă de utilizări. La o demonstraţie recentă de la fabrica din Wixom, reprezentanții media au avut oportunitatea de a construi manual părţi ale unui motor cu magnet permanent, având aceeași configuraţie cu cea a motorului de 85 kW (114 cp) cu magnet permanent care va fi montat pe autovehiculul electric Chevrolet Spark, ce urmează a fi lansat în 2013.

Fabrica White Marsh va produce motoare electrice pentru modelul Spark şi pentru alte autovehicule electrice care vor fi lansate ulterior. În prezent, GM utilizează motoare electrice pentru sistemele de propulsie electrică a nouă modele: Chevrolet Volt, Chevrolet Malibu Eco, Chevrolet Silverado Hybrid, Buick Lacrosse eAssist, Buick Regal eAssist, GMC Sierra Hybrid, GMC Yukon şi Yukon Denali Hybrid şi Cadillac Escalade Hybrid.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top