Industria germană de automobile dorește un program de tip „rabla” pentru revitalizarea vânzărilor de automobile noi. Constructorii de automobile și de componente reprezintă cel mai mare sector industrial.
Foto:flickr
Industria germană de automobile și unii politicieni solicită un program de tip „rabla”, pentru a se revitaliza vânzarea de automobile noi, după criza generată de pandemia de coronavirus, pe măsură ce repornesc liniile de producție.
Volkswagen și Daimler au început treptat să repornească liniile în fabricile din Europa, în această săptămână
Aisgurarea vânzarilor este critică pentru creșterea producției, după cum a declarat Ralf Brandstatter, COO VW. „Sprijinirea vânzărilor poate avea o contribuție importantă la protejarea mediului” a precizat el, sugerând că un astfel de program ar putea fi axat pe sprijinirea vânzării de mașini cu emisii scăzute.
Exportul de automobile al Germaniei a fost grav afectat de închiderea fabricilor pentru a se preveni răspândurea pandemiei de coronavirus.
În Europa, vânzările de automobile au scăzut în martie cu peste 52%, la rândul lor showwroom-urile fiind închise pentru limitarea răspândirii de coronavirus.
Un program „rabla” prin care s-a oferit un bonus generos pentru radierea mașinilor mai vechi, cu scopul de a se cumpăra cele noi, a fost un succes în urmă cu zece ani când economia Germaniei a trebuit să fie ajutată să depășească mai ușor criza finaciară.
Bani pentru rable – o practică eficientă peste ocean
Un program similar din SUA – cash for clunkers (bani pentru rable) – a ajutat de asemenea vânzările în perioada recesiunii.
Top 10 cele mai ieftine oferte Rabla
Constructorii de automobile și cei de componente reprezintă cel mai mare sector industrial al celei mai mari economii europene și care asigură sute de mii de locuri de muncă în regiune.
Dealership-urile s-au redeschis de luni în Germania, pe măsură ce au fost adoptate reguli de izolare mai puțin restrictive. Dar acestea nu vor fi probabil suficiente pentru a readuce industria înapoi pe linia de plutire.
CEO BMW, Oliver Zipse afirmă la rândul său că „industria auto trebuie să fie cel puțin la fel de puternică după criză, cum era înainte de aceasta” adăugând într-o declarație de pe 8 aprilie că este în favoarea unui bonus pentru automobilele prietenoase cu mediul.
Liderii landurilor germane, unde își au sediile VW, Daimler și BMW au declarat că vor sprijini industria, dar nu se știe încă în ce măsură guvernul federal va reacționa.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Econonomiei a precizat că „sunt în prezent mai multe cereri și propuneri din partea industriei auto”. „Urmărim îndeaproape cursul evenimentelor. Dar nu s-a luat încă nicio decizie.”
Întâlnire pentru discutarea măsurilor de criză
Cei mai importanți oameni din industrie și liderii de sindicate au programat pentru 5 mai o întâlnire cu cancelarul german la Berlin. Se vor dicuta măsurile pentru depășirea crizei, conform unor surse guvernamentale.
12 țări europene relaxează măsurile și încep să repornească economiiile
Aceeași sursă a declarat că Berlinul nu are prevăzut un program „rabla”, dar nici nu exclude o astfel de posibilitate.
Ministrul german al economiei, Peter Altmaier a înțeles că industria se confruntă cu o situație majoră de criză, dar nu a oferit niciun detaliu despre un eventual sprijin. A precizat însă că actualele programe de ajutor pentru industrie și mediul de afaceri își arată efectele.
ACEA face lobby pentru sprijinul vânzărilor de automobile noi
Grupul de lobby al constructroilor de automobile europeni, ACEA a solicitat guvernelor să încurajeze clienții să cumpere mașini.
„Este în interesaul Europei ca acest sector strategic cheie nu doar să se recupereze, dar și să se revitalizeze cu scopul de a-și aduce o contribuție substanțială la strategia industrială a UE.” Director-General ACEA, Eric-Mark Huitema.
Aproximativ 13,8 milioane de europeni lucrează în industria auto, ceea ce reprezintă aproximativ 6,1% din numărul total de job-uri din blocul comunitar, conform ACEA.
Citește și: