Dupa cea de-a 11-a victorie din acest sezon, pilotul Red Bull Racing, Sebastian Vettel incă poate egala recordul pentru cele mai multe victorii intr-un sezon, 13 in total, detinut de Michael Schumacher inca din 2004.
Noul circuit Buddh International, aflat la periferia orasului Delhi, a evoluat considerabil de-a lungul primului weekend de Formula 1 derulat aici, timpii imbunatatindu-se permanent pe masura ce pista devenea mai curata, iar cauciucul incepea sa se depuna.
Pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft, si cele de compozite hard, P Zero Argintii, au fost nominalizate pentru aceasta cursa, cele cu compozitia cea mai moale oferind posibilitatea obtinerii unor timpi mai buni cu pana la doua secunde pe tur decat cele cu compozitia mai dura
Aceasta a dus la cateva strategii interesante pilotii incercand sa-si reduca numarul de tururi cu pneurile hard. Paul di Resta de la Force India, Vitaly Petrov de la Lotus Renault si Sergio Perez de la Sauber au fost singurii care au luat startul cu anvelopele de compozitie dura, dar pe care le-au schimbat rapid cu cele moi dupa doar cinci tururi.
Vettel a condus cursa de la start la sosire. Avand o strategie cu doua opriri la boxe, el s-a impus in fata lui Jenson Button de la McLaren, care a castigat doua pozitii imediat dupa start. Primii sase piloti au avut strategii cu doua opriri, cu Lewis Hamilton, fiind cel mai bine clasat dintre pilotii cu trei opriri, pe pozitia a saptea, britanicul fiind insa implicat si intr-un incident cu Felipe Massa.
Iesind din top 10, dupa incidentul cu Hamilton, Felipe Massa a fost primul dintre pilotii de top care a schimbat pe pneuri hard in turul 31, dar pilotul Ferrari nu a reusit sa termine cursa din cauza avariilor suferite la suspensie.
Coechipierul sau Fernando Alonso s-a folosit de strategia opririlor la boxe pentru a-si asigura podiumul, oprind cu doua tururi mai tarziu decat pilotul Red Bull Racing, Mark Webber, pentru a trece pe anvelope hard in turul 37. Ambii au fost separati de mai putin de doua secunde pe tot parcursul cursei pana la final.
Vettel, care a obtinut pole-ul in calificarile de sambata, a trecut pe anvelope hard la ultimul schimb, cu 13 tururi inainte de final. Germanul a stabilit cel mai bun timp pe tur chiar in ultimul tur al cursei cu pneurile P Zero Arginii, castigand cu un avans de 8,433 secunde in fata lui Jenson Button.
Bruno Senna de la Lotus Renault a stat cel mai mult pe anvelope soft, respectiv 34 de tururi, in timp ce Rubens Barrichello de la Williams a stat tot 34 de tururi dar cu pneurile de compozitie hard. Coditiile meteorologice in care s-a desfasurat acest Grand Prix au fost foarte uscate si calde, temperatura la ora startului fiind de 31 de grade Celsius, iar temperatura asfaltului a fost de 37 de grade Celsius.