VW a celebrat reluarea producției la uzina din Wolfsburg, cea mai mare din Europa, cu o animație VW proiectată pe uzina din Wolfsburg, surprinsă de fotograful agenției Reuters.
Foto: Reuters
VW vrea să dea o notă de optimsim în lupta împotriva coronavirusului. În acest scop, concernul VW a celebrat reluarea producției la uzina din Wolfsburg, Germania cu o animație proiectată pe peretele sediului adminsitrativ din Wolfsburg.
Sigla VW a fost rotită cu 90 grade spre dreapta și V-ul siglei simulează o gură care înghite coronavirusul desenat ca o coroană exact așa cum este în realitate.
Animația a fost proiectată pe clădirea din Wolfsburg, sâmbătă 25 aprilie pentru a marca repornirea uzinei din Wolfsburg care a avut loc pe 27 aprilie.
Producția este în acest moment la 10-15% din capacitate urmând să crească la 40% săptămâna viitoare. Primul automobil produs la repornirea uzinei din Wolfsburg este VW Golf iar de mâine 29 aprilie începe și producția lui VW Tiguan și VW Touran.
Deocamdată se lucrează într-un singur schimb cu 8.000 de angajați. Săptămâna aceasta se vor produce 1.400 vehicule iar săptămâna viitoare cadența va urca la 6.000 unități, ceea ce reprezintă 40% din producția de dinainte de oprirea producției.
În scopul asigurării unui climat de muncă sănătos, VW a aprobat un acord general de lucru cu 100 măsuri de protecție.
Locuri de muncă și producție afectate de coronavirus în Europa
VW a repornit producția pe 20 aprilie la uzinele din Zwickau și Bratislava iar pe 27 aprilie la restul uzinelor din Germania, Portugalia, Rusia și SUA.
Cel mai mare producător din lume funcționează deja cu toate cele 33 de uzine din China unde de la redeschidere nu a apărut niciun caz de coronavirus.
Audi
Audi va relua producția zilele acestea după ce au fost introduse numeroase măsuri de siguranță. Au fost instalate bariere de plastic care separă muncitorii de pe linia de montaj.
BMW
BMW a repornit producția de motoare pe 27 aprilie iar din 4 mai se redeschide uzina din carolina de Sud unde se produc aproape toate SUV-urile mărcii. Pe 11 mai pornește producția și la uzina din Dingolfing.
Dacia
Dacia a reluat producția pe 21 aprilie cu un număr restrâns de oameni – 250 la uzina mecanică și șasiuri și 190 la uzina de vehicule în departamentul de presaj urmând ca pe 4 mai să revină și ceilați angajați.
Ferrari
Uzina rămâne închisă până pe 3 mai și constructorul italian pregătește întoarcerea la lucru prin implementarea măsurilor de siguranță “Back on Track”. Ferrari a produs măști în această perioadă.
Jaguar Land Rover
Jaguar Land Rover a mărit producția de viziere de protecție pentru a le livra personalului sanitar. Împreună cu WHS Plastics, Jaguar Land Rover produc 14.000 viziere de protecție pe săptămână.
Kia-Hyundai
Kia a fost prima care a repornit producția în Europa pe 6 aprilie la uzina din Zilina, Slovacia. Din cauza unei lipse de motoare de la uzina parteneră Hyundai din Nosovice, au fost nevoiți să oprească producția pe 20 aprilie dar aceasta a fost reluată pe 24 apirlie.
Și uzina soră a lui Hyundai din Nosovice a pornit producția pe 14 aprilie.
FCA
Grupul italo-american a repornit producția la uzina din Melfi cu 500 oameni iar pe 27 aprilie au revenit la lucru încă 500 oameni. la uzina din Melfi se vor produce noile modelel PHEV ale lui Jeep Renegade și Jeep Compass. Din cauza întreruperii producției, livrările au fost amânate din iulie până în septembrie.
Ford și PSA nu au reluat încă producția.
Nissan
Uzina din Barcelona se deschide pe 4 mai, dar cea din Sunderland, Marea Brtianie, rămâne închisă. Aceasta funcționează doar ca un proiect pilot cu 50 de oameni care testează măsurile de siguranță.
Renault are o problemă cu sindicatele de la uzina din Flins unde se produc Nissan Micra și Renault ZOE. Sindicatele consideră că nu există condiții sigure pentru reluarea producției.
Tesla
Tesla va relua producția în America de Nord în prima săptămână din mai.