Volkswagen revine în zona modelelor decapotabile cu o rețetă nouă pentru marca germană, dar care s-a dovedit ineficientă pentru alte branduri: SUV-ul cabriolet.
Ne aducem cu toții aminte de modele ca Nissan Murano CrossCabrio sau mai recentul Range Rover Evoque Convertible. Două experimente din lumea SUV-urilor care au încercat să atragă clienți noi cu variante decapotabile. Ambele modele s-au dovedit a fi eșecuri la nivel comercial.
Volkswagen vrea să dovedească că nu este cazul și vine cu propria rețetă. Constructorul german are o tradiție mult mai mare când vine vorba de decapotabile compacte, acestea identificându-se practic cu istoria brandului din Wolfsburg.
Tradiție în lumea decapotabilelor
Volkswagen a construit cabriolete încă de la prima generație a modelului Beetle în 1949, a creat elegantul Karmann Ghia Cabriolet (1957) pentru ca apoi să ofere o variantă decapotabilă pentru prima generație a celebrului Golf în 1979.
Volkswagen Golf a mai primit versiuni cabriolet până la generația a șasea în 2011. În paralel a mai existat și Volkswagen Eos, cu cabiolet cu hardtop pliabil lansat în 2006 și versiuni decapotabile pentru noul Beetle lansat în 2003 și a doua generație Beetle din 2013.
Cum în acest moment Volkswagen nu mai are nici un model decapotabil în gamă, constructorul german a decis să încerce o rețetă nouă. Bazându-se pe succesul modelului SUV compact T-Roc, Volkswagen a lansat T-Roc Cabriolet.
Din 2017 și până astăzi, Volkswagen a vândut 540.000 de exemplare T-Roc la nivel global. În Europa a fost un model extrem de popular pentru marca germană. T-Roc înregistrând o creștere de 46% în 2019. Europenii au cumpărat în 2019 peste 200.000 de unități Volkswagen T-Roc.
Succes comercial pentru T-Roc
Volkswagen a crescut familia modelului SUV compact prin adăugarea unei versiuni performante sub denumirea T-Roc R ce folosește motorul 2.0 TSI de 300 CP și 400 Nm, dar și o versiune cu ampatament mărit dedicată pieței din China.
Iar acum familia T-Roc va primi un nou membru în forma versiunii decapotabile. Volkswagen numește acest tip de automobil CUV, prescurtarea de la Cabriolet Utility Vehicle.
Spre deosebire de un T-Roc normal, versiunea decapotabilă are un ampatament mai mare cu 40 mm pentru a oferi mai mult spațiu pasagerilor din spate. În plus, ampatamentul mărit a permis rigidizarea mai bună a caroseriei.
Plafon textil furnizat de Webasto
Versiunea decapotabilă folosește un plafon textil complet automat ce are nevoie de nouă secunde pentru a se plia în portbagaj. Sistemul a fost furnizat de Webasto, fiind produs în Slovacia. Asamblarea modelului T-Roc Cabriolet se face la uzina Volkswagen de la Osnabruck, Germania, deținută până nu de mult de Karmann. Față de versiunea normală, T-Roc Cabrio este mai greu cu 194 kilograme.
Clienții pot alege versiunea decapotabilă a modelului german în două versiuni de motorizare: 1.0 TSI cu trei clindri de 115 CP sau 1.5 TSI de 150 CP. Motorizarea de 1.0 litru poate fi asociată cu cutie manuală cu șase trepte, iar cea de 150 CP poate primi și cutie automată DSG cu șapte trepte.
Există două niveluri de echipare: Style și R-Line. Modelul nu poate fi comandat cu tracțiune integrală. Prețul pentru piața din România începe de la 24.700 euro.
Test drive Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95 CP
Test drive Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 150 CP