Construită pe platforma MLB Evo care reprezintă o evoluție a platformei modulare longitudinale dezvoltată de Audi, a doua generație Audi Q7 este mai ușoară cu până la 325 kg, are motoare mai eficiente și în premieră o versiune diesel Plug-In Hybrid cu tracțiune integrală.
2015 se anunță un foarte bogat pentru segmentul SUV-urilor de lux. În iunie, Audi lansează a doua generație a lui Q7, care va avea inclusiv o versiune Plug-In Hybrid, iar în vară, BMW va veni cu X5 Plug-In Hybrid iar Mercedes cu un facelift major pentru GLE, noua denumire a lui ML.
Audi Q7 va fi mult mai ușor ca generația anterioară, dieselul de 3 litri urmând să cântărească sub două tone, mai precis 1.995 kg, cu 325 kg mai puțin decât fosta generație, asta în condițiile în care spațiul interior este chiar mai generos decât înainte.
Cu 5,05 metri în lungime, un ampatament de 2,99 metri, o lățime de 1,97 metri și o înălțime de 1,74 metri, Q7 este cu 37 mm mai scurt și cu 15 mm mai îngust, în timp ce înălțimea rămâne aceeași. Dar Audi susține că interiorul este mai spațios decât la prima generație. Sunt 21 mm în plus între primul și al doilea rând de scaune, iar spațiul la cap a crescut cu 41 mm pentru primul rând și cu 23 mm pentru rândul al doilea de scaune.
Cu toate cele șapte scaune montate, spațiul pentru bagaje este de 295 litri, configurația cu cinci locuri oferă un volum al portbagajului de 890 litri, iar cu rândul al doilea de scaune rabatat, volumul crește la maximum 2.075 litri. Foarte practic, marginea portbagajului a fost coborâtă cu 46 mm și cele trei scaune din rândul al doilea pot glisa longitudinal 110 mm, cu 10 mm mai mult ca înainte.
Cu o construcție ușoară dintr-un mix de materiale, printre care aluminiu în proporție de 41%, caroseria cântărește cu 71 kg mai puțin, iar portierele din aluminiu mai economisesc încă 24 kg. De asemenea, trenul de rulare este mai ușor cu 100 kg.
Cu o podea complet capsulată și cu un spoiler mic în zona punții spate, care crește apăsarea pe puntea spate, Audi anunță o valoare de numai 0,32 a coeficientului de rezistență la înaintare.
Eficientizarea maselor și aerodinamicii care au ca rezultat o dinamică superioară și un consum mai redus au fost posibile grație utilizării platformei MLB Evo, a doua generație a platformei modulare longitudinale dezvoltată de Audi pentru toate modelele Grupului VW care au mootarele amplasate longitudinal.
Această platformă va sta și la baza primului SUV Bentley, a celei de-a treia generații VW Touareg și pentru versiunea de serie a lui Lamborghini Urus.
Pentru început, Audi Q7 va fi disponibil cu două motorizări:
- Noul TDI de 3.0 litri cu 272 CP și 600 Nm, care sprintează de la 0 la 100 km/h în 6.3 secunde, atinge o viteză maximă de 234 km/h și are nevoie de 5,7 l/100 km (147 g/km CO2)
- TFSI de 3.0 litri cu compresor mecanic cu 333 CP și 440 Nm, care sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, atinge o viteză maximă de 250 km/h și are nevoie de 7,7 l/100 km (179 g/km CO2)
Un al doilea TDI 3.0 cu 218 CP și 500 Nm (368,8 lb-ft) va fi disponibil mai târziu în 2015.Tot din 2015, Audi va oferi și primul diesel Plug-In Hybrid, în combinație cu tracțiune integrală.
Q7 PHEV va combina motorul 3.0 TDi de 258 CP cu un motor electric de 94 kW, integrat în cutia automată cu opt trepte. Puterea totală atinge 373 CP iar cuplul maxim ajunge la 700 Nm. În modul electric, Q7 PHEV va atinge 60 km/h în 6,1 secunde, în timp ce sprintul până la 100 km/h este realizat în 6,0 secunde. Viteza maximă este de 225 km/h. Bateriile litiu-ion stochează o energie de 17,3 kWh și permit o autonomie de până la 56 km în mod pur electric. Consumul de combustibil pentru Q7 cu tracțiune integrală va fi de numai 1,7 l/100 km, ceea ce echivalează cu mai puțin de 50 g/km de CO2.
Sistemul de tracțiune integrală va utiliza în continuare diferențialul central autoblocant Torsen, care distribuie puterea între punțile față și spate într-un raport de 40:60% și poate transfera extrem de rapid până la 70% din putere către față și un maximum de 85% către spate.
Opțional, Audi oferă direcție integrală, care mărește agilitatea și reduce raza de bracare cu până la un metro. Suspensia pneumatică reglabilă coboară caroseria cu 30 mm la rularea pe autostradă și o ridică cu 60 mm la rularea în off-road. Este disponibilă și o versiune sport cu suspensie pneumatică reglabilă.
Ca dotare standard, sistemul dinamic Audi drive select lucrează împreună cu suspensia pneumatică reglabilă și oferă șapte moduri: efficiency (disponibil pentru prima oară la Q7), comfort, auto, dynamic, individual, allroad și lift/off-road. Cea mai înaltă gardă la sol ajunge la 235 mm.
Planșa de bord preia configurația virtuală lansată la TT și folosită și la noul VW Passat cu un display TFT de 12,3 inch, în locul instrumentelor clasice. Noul MMI folosește un monitor de 7 inch, care iese în afară din bord la punerea contactului, sau un monitor de 8.3 inch, în cazul în care comandați MMI Navigation plus. Inima sistemului de top de navigație este procesorul grafic Tegra de la NVIDIA.
O altă noutate este sistemul cu control vocal, care va fi mult mai simplu și mult mai inteligent. Sistemul nu reacționează doar la comenzi predefinite, dar înțelege și fraze din limbajul uzual. Poți rosti “Vreau să vorbesc cu Peter” în meniul telefonului sau “Unde pot găsi benzină?” în meniul de navigație.
Și sistemul de entertainment pentru locurile din spate folosește o tehnologie inovatoare: una sau două tablete de 10.1 inch servesc drept monitoare pentru locurile din spate. MMI Navigation plus include și modulul Audi connect, care conectează noul Q7 la internet prin intermediul dotării standard LTE, la o viteză de până la 100 Mbit/s.