Grupul FCA a făcut o alianță cu Tesla pentru a îngloba gama tesla în portofoliul FCA și a păstra emisiile de flotă sub ținta de 95 g/km CO2. În martie 2020, două cinci vehicule vândute de FCA-Tesla în Europa au fost electrice.
La fel ca și Ford, FCA are o situație foarte proastă pe partea de electrificare a gamei. Iar de la 1 ianuarie 2020 au intrat în vigoare noile limite de emisii de flotă de 95 g/km CO2 pentru constructorii de automobile.
FCA ar fi plătit amenzi uriașe pentru fiecare mașină vândută și atunci au decis anul trecut în aprilie să facă o alianță cu Tesla pentru a pune în comun flota de automobile Tesla și cea a FCA.
În acest fel, FCA a evitat amenzi uriașe dar a plătit lui Tesla 1,8 miliarde euro pentru a încheia acest acord.
Astfel, în martie 2020, 39% din automobilele FCA-Tesla vândute în Europa au fost electrice, FCA-Tesla fiind de departe pe primul loc la acest capitol.
Pe locul al doilea se află Volvo cu 22% vânzări de modele electrificate din totalul vânzărilor Volvo, iar pe locul al treilea se află BMW cu 14%.
Cum s-a ajuns la acest procent uriaș în martie în Europa? Vânzările Tesla au crescut substanțial, în Anglia creșterea fiind de 10 ori.
Iar vânzările tuturor mărcilor FCA în Europa s-au prăbușit în martie 2020: Fiat – 75,1%, Jeep -76,1%, Alfa Romeo -80,8%.
Epidemia de coronavirus a condus la scăderea emisiilor de CO2
FCA are în plan electrificarea gamei.
Acum câteva luni s-a prezentat Fiat 500 e care va fi disponibil din iulie 2020. Este însă vorba deocamdată doar de o serie limitată. Pe aceeași bază, există un plan de electrificare a lui Fiat Panda pentru 2021.
De asemenea, FCA are un plan de 10,5 miliarde USD pentru electrificarea lui Alfa și Jeep. Astfel, sunt în plan versiuni Plug-In Hybrid pentru Jeep Compass, renegade și Wrangler.
Din cauza epidemiei de coronavirus, livrările lui Jeep Compass și Jeep Renegade PHEV au fost amânate din iunie până în septembrie. Ambele modele se produc la uzina din Melfi, Italia.
Pe de altă parte, Tesla Model 3 se vinde foarte bine în Europa și pentru faptul că deocamdată nu are un competitor direct. BMW i4 apare abia în 2021.
În plus, Tesla speră să finalizeze uzina din Berlin în vara lui 2021 și să înceapă producția SUV-ului Tesla Model Y. Aici însă americanii vor avea concurență serioasă în Mercedes EQC dar și în BMW iX3 care se lansează anul acesta și în Audi Q4 e-tron care vine în 2021.
Cert este că acordul FCA-Tesla i-a ajutat pe cei de la FCA să coboare emisiile de flotă la 92 g/km CO2, ceea ce ar fi fost imposibil fără includerea modelelor Tesla în gama FCA.
Și Toyota are un acord similar cu Mazda, dar în dreptul lor apare 0% pentru că modelel electrificate sunt considerate doar modelele full electrice și cele Plug-In Hybrid.
mazda nu are încă un model PHEV și va avea model electric abia din această vară iar la Toyota, prius Plug-In Hybrid se vinde foarte puțin raportat la totalul vânzărilor.
Și grupul VW are emisiile la comun pentru a ajuta mărcile de lux Audi și Porsche dar și mărcile exclusive Bentley, Lamborghini și Bugatti.
Procent vânzări modele electrificate din total gamă | |||
---|---|---|---|
Producător | martie 2020 | Ian-martie 2020 | ian-martie 2019 |
FCA-Tesla | 39% | 12% | 7% |
Volvo | 22% | 22% | 11% |
BMW | 14% | 13% | 8% |
Kia | 12% | 12% | 7% |
Nissan | 11% | 10% | 9% |
Hyundai | 11% | 9% | 7% |
Daimler | 10% | 7% | 2% |
Grupul VW | 8% | 6% | 1% |
Renault | 7% | 8% | 3% |
PSA-Opel | 5% | 6% | 0 |
Ford | 2% | 1% | 0 |
Toyota-Mazda | 0% | 0 | 0 |