Dacă pe principalele piețe din Europa de Vest, înmatriculările s-au prăbușit aproape total în luna aprilie 2020, România a înregistrat o scădere de 50% cu 4.321 automobile noi înmatriculate.
În luna martie 2020, înmătriculările de automobile noi pe piața din România a scăzut cu 32%. Declinul a continuat și în aprilie, dar cifrele sunt ceva mai bune față de cele cu care se confruntă vestul Europei.
În aprilie, românii au înmatriculat 4.321 de mașini noi, în scădere cu 50.3% față de luna aprilie 2019. Dacia a înregistrat o scădere de 37.6%, fiind înmatriculate 1.397 de mașini fabricate la Mioveni. Scăderi importante au avut mărcile Seat (-87%), Nissan (-85%), Alfa Romeo (-85%), Opel (-82%), Honda (-79%), Fiat (-72%), Mazda (-66%), Mercedes-Benz (-65%), Suzuki (-60%), Renault (-57%) sau Volkswagen (-51%).
O parte din mărcile premium au reușit să își controleze scăderea: Porsche (-12%), BMW (-15%) sau Toyota (-16%). Peugeot este singura marcă care a înregistrat creșterea înmatriculărilor (+15.5%).
În Europa, luna aprilie a adus scăderi dramatice pe piețele din Marea Britanie (-97%), Italia (-98%) sau Franța (-88.8%). În aceste țări show-room-urile auto au fost închise ca măsură pentru controlarea extinderii pandemiei de coronavirus.
Piața auto second-hand din România a înregistrat o scădere de -43% în luna aprilie, fiind înmatriculate 20.245 de automobile rulate.