Revista britanică Autocar a realizat un top 10 cu cele mai frumoase limuzine din 2020. Printre acestea se află multe coupe-uri cu patru uși dar și câteva sedanuri. Subscriem și noi la acest top și chiar și ordinea în clasament este cea pe care ne-o imaginam și noi.
În ultimele decenii, limuzinele în trei volume au fost la modă pentru că erau elegante și confereau un statut aparte proprietarilor.
În 2003 a apărut Mercedes CLS, primul coupe cu patru uși și de atunci încolo limuzinele clasice au început să devină banale. Coupe-urile cu patru uși erau practic niște limuzine cu forme sexi și aerodinamice în timp ce echiparea interioară era superioară limuzinelor din care proveneau.
Pe de altă parte, SUV-urile au erodat și ele cotele de piață ale limuzinelor și tot mai mulți constructori au renunțat sau se gândesc să renunțe la limuzinele clasice. Însă lista de față demonstrează că limuzina clasică nu a murit și ca să aibă succes, aceasta nu trebuie să aibă neapărat forma unui coupe cu patru uși.
În clasament nu sunt incluse limuzine sau coupe-uri de lux cu patru uși, ci doar cele de clasă compactă și medie.
- Alfa Romeo GiuliaCariera lui Giulia nu a fost chiar lină. Debutul a fost amânat din cauza problemelor cu structura de siguranță, dar la prima apariție în 2016 a fost apreciată unanim pentru liniile superbe, detalii și proporții.Prezentare Alfa Romeo Giulia facelift
Nu în cele din urmă, prima limuzină Alfa de clasă medie cu transmisie spate de la Alfa 75 încoace a impresionat prin incisivitate și distribuția perfectă a maselor.Iar motoarele au fost pe măsura tradiției mărcii italiene culminând cu V6 turbo construit de Ferrari pentru versiunea Quadrifoglio.
Calitatea percepută și sistemul multimedia nu sunt la nivelul rivaililor germani, iar fiabilitatea a primit multe critici deși s-au făcut multe progrese în ultimii ani.Dar un lucru nu s-a schimbat în 40 de ani. Cea mai frumoasă limuzină aflată în producție este o Alfa Romeo.