Porsche Panamera Gran Turismo Sport

Cel mai sportiv Gran Turismo al Stuttgartului părăseşte boxele: noul Panamera GTS. Indiciul poate fi găsit încă din titlu. La Porsche, GTS înseamnă Gran Turismo Sport şi promite performanţe extraordinare încă din 1963, când a fost lansat celebrul 904 Carrera GTS.

Mai multă putere, frâne îmbunătăţite, o garda la sol micşorata cu zece milimetri, şasiu sport cu suspensie pneumatică şi sistemul PASM, sunt doar câteva dintre caracteristicile tehnice care fac din Panamera un model capabil pe circuit – fără să sacrifice însă din practicabilitate.

Cel mai sportiv dintre toate modele Panamera transmite acest mesaj, atât pasagerilor cât şi lumii exterioare, mai ales prin forţa sunetului motorului. Din punct de vedere al designului, Panamera GTS îşi arată independenţa prin modificări aduse părţii frontale, laterale şi spate, precum şi prin ornamentele de culoare neagră.

Interiorul a fost deasemenea puternic modificat pentru a se potrivi personalităţii sport a maşinii, cu scaune sport, volan SportDesign cu padele de schimbare a vitezelor şi interior îmbrăcat în piele cu suprafeţe din Alcantara, exclusiv GTS.

Forţa noului model  Panamera GTS se bazează pe un  motor V8 aspirat, modificat, ce dezvoltă o putere de 430 CP (316 kw) la 6700 rpm, depăşind modelele Panamera S şi 4S cu 30 CP (22 kw). Cuplul maxim a crescut deasemenea de la 500 Nm la 520 Nm.

Cutia de viteze PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) transmite puterea de la motor către sistemul de tracţiune integrală (PTM) atunci cand este activată opţiunea Sport Chrono (standard pe modelul GTS) fiind dovada clară a unui dinamism excepţional.  Această sincronizare perfectă a sistemelor permite ca Panamera GTS să accelereze de la 0-100 km/h în doar 4.5 secunde şi mai departe până la viteza maximă de 288 km/h.

Cu un consum de numai 10.9l/100 km (10.7l/100 km atunci când autoturismul este echipat cu anvelope cu coeficient de frecare redus), Panamera GTS defineşte un standard de eficienţă, la fel ca toate modele din gama Porsche.

Performanţele acceleraţiei şi viteza maximă nu sunt singurele atuuri ale noului Panamera GTS, atunci când vorbim despre caracteristici sport. Trenul de rulare, în mod deosebit, crează din noul GTS un adversar redutabil pe circuitul de curse: suspensia adaptivă şi sistemul PASM (Porsche Active Suspension Management), dotări standard pentru noul model Porsche, conectează trenul de rulare şi caroseria şi se adaptează în mod constant la provocările condusului, modificând înălţimea şi caracteristicile suspensiilor.

Sistemul de amortizare este conceput să fie mai rigid, ceea ce conferă noului GTS agilitate sporită şi îi accentuează personalitatea sportivă. Pentru o ţinută de drum şi mai stabilă, noul Panamera este echipat cu distanţierele de cinci milimetri pe roţile din spate. Tracţiunea necesară este dată de roţi de 19“, 255/45 (faţă) şi 285/40 (spate). Sistemul de frânare este acelaşi la modelul Panamera Turbo.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top