Tunerul Gildred Racing din California modifică modele Mini clasice cărora le pune motoare Honda. Cea mai recentă creație se numește Mini Type S și este o serie limitată de numai 10 exemplare care are sub capotă un motor Honda V6 de peste 500 CP.
Americanii nu se plictisesc. Tunerul Gildred Racing din California modifică modele clasice Mini cărora le montează motoare Honda.
Ei oferă trei modele:
– Mini Classic care este un Mini MK1 ediție 1967 cu motorul B18C de 200 CP de la Honda Type R
– Mini Sport care este un Mini Mk3 ediție 1974 cu motorul B16b de 200 CP de la Honda Type R
– Mini Type S bazat tot pe un Mini MK3 ediție 1974 cu motor V6 modificat și împins până la 500 CP de la divizia de lux a lui Honda, Acura. Construit în serie limitată de numai 10 exemplare
Modelul clasic Mini are numai 3,05 metri lungime și un compartiment motor foarte strâmt. Însă californienii de la Gildred Racing au avut ideea nebună să înghesuie un motor V6 de 3,2 litri Acura J32A2 de la sedanul CL în acest Mini.
Și nu doar că l-au înghesuit, ci au și modificat motorul căruia i-au montat un compresor mecanic Rotrex pentru a furniza 509 CP și 519 Nm.
Pentru comparație, în sedanul Acura CL, acest motor aspirat V6 de 3,2 litri cu 4 supape pe cilindru funrizează 260 CP și 315 Nm.
Pentru a face față dublării puterii, Gildred Racing a montat un arbore cotit nou, pistoane forjate, biele noi, injectoare modificate, un ambreiaj Masters FX350 și un intercooler customizat dar și o centrală electronică nouă AEM 6051 EMS.
Motorul V6 nu ar fi încăput niciodată sub mica capotă din față așa că americanii s-au inspirat probabil de la Renault Clio V6 F1 și au montat motorul V6 în spatele locurilor față așa că acest Mini are numai două locuri. Sub capota din față se află centrala electronică.
Puterea este transmisă la roțile spate prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte.
Și frânele au fost dimensionate corespunzător fiind oferite frâne Wilwood cu etrieri cu 4 pistonașe și discuri de 242 mm pe față. Și jantele de 10 inci au fost înlocuite cu unele de 13 inci pentru a face loc discurilor de frână mai mari.
La exterior, mașina ca un Mini clasic obișnuit iar culoarea roșie și inserțiile de grafit se potrivesc perfect. Însă la o privire mai atentă vom observa farurile cu LED și micile prize de aer de la geamurile spate care ne dau indicii că e ceva special cu acest Mini.
Cu o masă la gol de numai 635 kg, motorul de 509 CP accelerează acest super Mini de la 0 la 100 km/h sub 4 secunde fiind la fel de rapid ca un Porsche 911 Carrera.
Dacă exteriorul este tradițional și clasic Mini, interiorul nu are nimic de a face cu caracterul minimalist al lui Mini. Pentru siguranță există un roll bar ca la mașinile de curse, scaune sport Recaro îmbrăcate în piele ventilate și încălzite și volan Sparco.
Pornirea se face de la un buton, o tabletă Apple iPad de 9,7 inci servește ca centru de comandă, un sistem HiFi Alpine oferă un sunet de calitate și nu lipsesc aerul condiționat, geamurile electrice și închiderea centralizată.
Prețul este unul pe măsură. 150.000 USD costă să deveniți unul din cei 10 proprietari ai acestui super Mini.
Citește testul cu Mini Cooper S E