Vânzările de automobile noi au scăzut cu 34,23% în primele șapte luni ale anului 2020, față de perioada similară a anului trecut.
Efectul pandemiei se face simțit și pe piața auto din România. Conform cifrelor publicate de ACAROM, în primele șase luni ale anului 2020, piața auto a scăzut cu peste 34%.
În luna iulie, în România s-au vândut 12.950 de automobile noi, ceea ce semnfică o scădere de 27,84% față de luna iulie 2019. În primele șapte luni, românii au cumpărat 62.566 de automobile noi, o scădere de 34,23% față de perioada similară a anului trecut.
Piața de mașini second-hand a avut o scădere mai mică. Dacă în iulie au fost înmatriculate 30.313 mașini second-hand (-24,4%), în primele șapte luni cifra a fost de 211.806 automobile rulate, scăderea față de 2019 fiind de 17,91%.
Liderul pieței la vânzările de mașini noi este în continuare Dacia. Producătorul de la Mioveni a vândut 18.948 de mașini în primele șapte luni (-33,79%). Pe locul doi se află Skoda cu 5.000 de mașini (-34,56%), iar pe ultima treaptă a podiumului este Volkswagen cu 4.969 automonile (-25,29%).
Cel mai popular model nou în România este Dacia Logan, urmat de Dacia Sandero și Dacia Duster. Clasamentul este completat de Renault Clio și Renault Megane.