Cele două modele sport de la Audi, Audi TT și R8, aflate pe piață din 1998 și respectiv 2006 se vând din ce în ce mai slab. Dar au un viitor ca versiuni pur electrice care se vor numi Audi TT E-Tron și Audi E-Tron GTR.
Audi TT și Audi R8 nu au fost niciodată modele de volum ci au avut un rol de imagine. Însă costurile mari ale electrificării i-a forțat pe cei de la Audi să ia o decizie privind viitorul lor. Ambele își vor găsi loc în viitoarea gamă de modele electrice Audi.
Fostul șef al lui Audi, Bram Schot, declara anul trecut revistei auto motor und sport când a fost întrebat despre succesorii lui Audi TT și Audi R8: `Noi gândim foarte precis în perspectiva cifrelor de producție. R8 are între 2.000 și 3.000 clienți pe an. iar Audi TT își găsește puțin peste 20.000 clienți pe an. Dar chiar dacă vor avea sau nu succesori direcți, avem nevoie cu siguranță de simboluri`.
Audi TT e-tron: crossover sport în loc de coupe sport
Iar la scurt timp după acest anunt, Bram Schot a confirmat că viitorul TT va exista și după 2022 dar nu în forma de astăzi. `Am avut această mașină emoțională în gama noastră timp de 20 de ani. În câțiva ani, Audi TT va fi înlocuit cu un nou model emoțional în aceeași plajă de preț care va avea exclusiv propulsie electrică.`
Scot se referea la faptul că viitorul TT care va fi lansat în 2023 va avea o caroserie de crossover inspirată de studiul TT Offroad prezentat în toamna lui 2014 la salonul de la Paris și va fi construit pe platforma MEB de la VW.
Dimensiunile conceptului se potrivesc perfect pentru un viitor TT Crossover sportiv. Lungimea de 4,39 metri corespunde unei compacte sportive în timp ce înălțimea de 1,53 metri este mai mică decât la un SUV și puțin mai mare decât la un break, adică este ideală pentru acest concept sportiv.
Cu aceste dimensiuni, viitorul Audi TT E-Tron se va plasa sub viitorul Audi Q4 e-tron Sportback, care este ceva mai spațios însă cu această poziționare, un eventual Audi Q3 e-tron Sportback nu mai are sens.
Audi R8 continuă ca Audi E-Tron GTR
Și Audi R8 virează spre propulsia electrică iar revista germană auto motor und sport a anunțat în premieră că viitorul Audi R8 se va numi Audi E-Tron GTR.
Auto motor und sport crede că viitorul Audi E-Tron GTR va fi construit pe platforma J1 utilizată la Porsche Taycan și la viitorul coupe Audi E-Tron GT.
Singura întrebare este dacă platforma J1 este scalabilă în jos. Actualul Porsche Taycan are 4,85 metri lungime iar viitorul Audi E-Tron GT va fi de asemenea apropiat de acest gabarit. Audi R8 are în prezent 4,42 metri lungime iar conceptul PB18 4,53 metri lungime. La platformele electrice, problema scalării apare în momentul în care vrei să construiești o mașină mai mică. Trebuie ca bateria de mare capacitate să încapă între punți.
Bateria de 95 kWh promite o autonomie de 500 km WLTP.
O altă posibilitate ar fi ca Audi să aștepte lansarea platformei PPE dezvoltată împreună cu Porsche, primul model pe această platformă urmând să fie Porsche Macan, care este un model mai compact.
Ne putem face o idee despre viitorul Audi E-Tron GTR deoarece se va inspira după conceptul PB18 E-Tron prezentat la Pebble Beach în California în 2018.
Numele PB18 E-Tron este foarte sugestiv: PB18 vine de la Pebble Beach 2018 dar numărul 18 provine și de la mașina de la LeMans R18 E-Tron.
Și propulsia va fi inspirată de acolo: un motor electric în față de 150 kW și două în spate cu 350 kW. Puterea maximă de 500 kW (570 kW cu boost) îi va conferi o accelerație de la 0 la 100 km/h în 2 secunde.