La 4 ani de la lansare, Mercedes împrospătează gama de mijloc Mercedes E-Class și lansează cea mai mare gamă de versiuni electrificate din segmentul premium: nu mai puțin de opt versiuni și a noua va urma în curând. Test Mercedes E-Class facelift cu versiunile electrificate.
Singura șansă pentru a atinge strictele norme de emisii este de a electrifica gama mai ales în cazul limuzinelor mari. În acest sens, Mercedes E-Class facelift vine cu șase modele electriifcate, un al șaptelea urmând să apară în câteva luni.
Mild Hybrid benzină : E 200/197 CP (disponibil și cu tracțiune integrală), E 300/258 CP cu starter alternator integrat de 14 CP și rețea de 48V , E 450 cu 4Matic/367 CP și AMG E 53 4Matic/435 CP cu starter alternator integrat de 22 CP.
Mild hybrid diesel: E 300 d va fi disponibil ulterior
Plug-In Hybrid: E 300 e 4Matic/211 CP și motor electric de 122 CP, 320 CP în total și E 300 de/de 4Matic/194 CP și motor electric de 122 CP, 306 CP în total.
În continuare câteva impresii despre două versiuni hibride.
Mercedes E 300 e facelift cu baterie mai mare
Mercedes a păstrat același motor pe benzină de 2 litri turbo și 211 CP dar acesta este cuplat cu un motor electric mai puternic, de 122 CP, astfel că puterea ansamblului este acum de 320 CP, iar cuplul maxim ajunge la 700 Nm, la fel cu al dieselului cu 6 cilindri.
Și capacitatea bateriei a fost mai mult decât dublată, aceasta având acum 13,5 kWh față de numai 6,2 kWh înainte.
La testul desfășurat în Dobrogea bateria nu era încărcată pentru a verifica autonomia electrică, dar Mercedes promite 49 km conform noului ciclu WLTP. Deși bateria are o capacitate mai mult decât dublă, volumul portbagajului este identic cu cel de la fostul E 350 e, de 370 litri. Prin comparație însă, portbagajul este cu 170 litri mai mic decât la modelul cu propulsie convențională. Și masa a crescut cu 260 kg, de la 1.730 la 1.990 kg.
Șoferul are la dispoziție modurile Eco, Battery Level, Electric, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. Modul Charge a dispărut, iar bateria se poate încărca acum în timpul mersului pe modurile Sport și Sport+ când recuperarea energiei este mai energică. Pe modurile Eco și Comfort, când se ia piciorul din gaz, mașina intră în modul Coasting.
Cu suspensia pneumatică prezentă pe mașina de test, confortul la rulare este de înaltă clasă. Datorită cuplului enorm, masa mai mare nu se simte la drum lung pentru că E 300 e accelerează viguros, dar în viraje se simte o ușoară inerție cauzată de distribuția masei mai mult spre spate.
În România se comercializează doar versiunea cu tracțiune integrală Mercedes E 300 e care este cu 3.500 euro mai scumpă decât versiunea mild hybrid E 300. Luând în calcul și tracțiunea integrală care înseamnă în jur de 2.000 euro, diferența de preț de 1.500 euro este moderată.
Pachetul Energizing Comfort care conectează diversele sisteme de confort ale mașinii are o funcție specială la Plug-In Hybrid numită PowerNap care este ideală când șoferul ia o pauză pentru a încărca bateria pe drum.
Mercedes E 300 d facelift la fel de puternic ca un 6 cilindri
Mercedes este unul din foarte puținii constructori care are în ofertă un diesel mild hybrid. Astfel, pe lângă versiunile Plug-In Hybrid E 300 de/de 4Matic, Mercedes va oferi în scurt timp și o versiune diesel mild hybrid.
E 300 d nu este încă omologat astfel că încă nu există date de consum și performanțe. Acesta este primul diesel de la Mercedes care dispune de starter alternator integrat (ISG) combinat cu rețea de 48V. Starter-alternatorul este integrat în premieră în transmisie și nu în motor astfel că poate fi combinat ușor cu diverse motoare. Furnizează 20 CP și 180 Nm chiar de la pornire, puterea maximă fiind de 265 CP, cu 20 CP mai mult decât fostul motor bi-turbo diesel de 2 litri și 245 CP. De asemenea și cuplul motor a crescut cu 50 Nm de la 500 la 550 Nm.
La prima probă de condus pe drumurile din Dobrogea, E 300 d s-a dovedit extrem de puternic. Prima senzație este că are aceeași vigoare cu a fostului diesel V6 de 3 litri și exact 265 CP și că este mai puternic decât E 300 de 258 CP care este de asemenea electrificat sub formă de mild hybrid.
Cuplul maxim de 550 Nm împinge cu o forță brută ieșită din comun pentru un 4 cilindri diesel, iar cei 180 Nm ai starter-generatorului se simt de la prima apăsare a pedalei de accelerație.
Deși Mercedes E 300 d absoarbe majoritatea frecvențelor neplăcute, sunetul motorului este mai prezent decât la benzină. Însă dieselul este mai eficient. În runda de testare pe drum național de vreo 40 km, computerul de bord arăta 6,7 l/100 km în condițiile unui stil de condus normal alert.
Design mai sportiv
În continuare câteva date despre modificările aduse gamei. media de vârstă a cumpărătorului de Mercedes era undeva la 48 de ani până să apară gama compactă. În cazul lui E-Class cu siguranță aceasta era și mai ridicată. Mercedes vrea acum să atragă o clientelă mai tânără cu un design mai atrăgător și mai sportiv.
De aceea, nu întâmplător, versiunea de bază Mercedes E-Class facelift vine cu linia Avantgarde la exterior, ceea ce înseamnă că pentru prima oară versiunea de intrare în gamă are steaua Mercedes înglobată în grilă susținută de o singură bară orizontală.
A doua linie de echipare, Exclusive Line, vine cu trei bare orizontale în grilă și steaua pe capotă cum era cazul la fosta versiune Elegance. Farurile cu LED sunt standard, iar opțional sunt disponibile faruri Multibeam LED inclusiv fază lungă cu rază de acțiune extra lungă.
Priza de aer inferioară se întinde acum pe toată lățimea mașinii la linia Exclusive, farurile sunt mai ascuțite spre interior spre grila radiatorului, iar stopurile mai lungi și subțiri sunt din două bucăți și se întind și pe capacul portbagajului. Toată ideea de design este că liniile sunt mai mult orizontale decât verticale conferind o idee mai clară de sportivitate la fel ca la modelele mai mici din gamă. Din profil și din spate, noul E-Class pare un A-Class care a mai crescut puțin.
Totuși, se păstrează suficiente diferențe care personalizează gama. Sunt mai multe inserții cromate care conferă o notă de eleganță cum este cea de pe capacul portbagajului care unește cele două stopuri sau cea din jurul grilei la linia Exclusive. Și în spate, bara de protecție și capacul portbagajului au un design nou. Sunt disponibile trei noi culori și noi modele de jante aerodinamice.
Volan nou în trei versiuni
Și la interior sunt disponibile noi combinații de culori: gri magma/gri neva (Avantgarde), negru/maro nut și gri magma/bej macchiato (Exclusive) dar am remarcat în primul rând noul volan.
Practic, este vorba de trei tipuri de volane: Sport, Luxury și Supersport. Primele două au aceeași ergonomie de la vechiul model cu diferența că că atât cele două mini touch-uri cât și comenzile fizice de pe volan au fost înlocuite cu o suprafață tactilă neagră cu feedback haptic.
Exact în locul fostului mini touch suprafața tactilă are 4 săgeți care prin mișcare cu degetul sus-jos și stânga-dreapta îndeplinește aceleași funcții. Volanul supersport vine cu câte două brațe duble laterale, dar organizarea butoanelor este similară. Volanul supersport conferă o notă mai sportivă dar nu este mai practic decât cel de bază.
În ceea ce privește sistemele multimedia, Mercedes E-Class facelift vine standard cu sistemul MBUX cu două ecrane de 10,25 inci, iar opțional sunt disponibile două ecrane întrepătrunse de 12,3 inci fiecare. Șoferul poate alege între patru moduri de afișaj – Modern Classic, Sport, Progressive și Discreet.
Controller-ul sistemului multimedia a fost înlocuit de touchpad-ul cu dimensiuni generoase care la fel ca și la A-Class, este mai modern dar nu și mai practic, chiar dacă este mai precis decât cel de la Lexus spre exemplu. Șoferul are însă la dispoziție alternative de control cum ar fi suprafața tactilă de pe brațul drept al volanului, ecranul tactil sau comanda vocală. Nu lipsește nici realitatea augmentată pentru sistemul de navigație.
Și sistemele de asistență au fost actualizate, Active Brake Assist fiind standard și frânând de la viteze de oraș la detectarea pietonilor dar și a mașinilor staționate. Opțional, se poate configura Active Speed Limit Assist și Active Distance Assist Distronic care reglează viteza în funcție de limitele de viteză. Se mai adaugă Active Steering Assist și Active Blind Sport Assist, dar și sistemul automat de parcare Active Parking Assist cu cameră la 360 grade.
Verdict
Noul Mercedes E-Class facelift este mai elegant ca niciodată, standardul s-a îmbunătățit semnificativ, indicatoarele virtuale fiind standard, iar gama de motoare este cea mai electrificată din tot segmentul premium. Poți să alegi între Plug-In hybrid sau mild hybrid atât la diesel cât și la benzină. Nu în cele din urmă pachetul de sisteme de asistență standard este cel mai complet din segment.
- Interior elegant și spațios
- Confort ridicat la rulare
- Design nou mai sportiv și mai tineresc
- Sistem multimedia de top
- Motoare cu mild hybrid foarte potente
- Portbagaj mic la E 300 e
- Opțiuni scumpe
Date tehnice | Mercedes E-Class sedan | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Model | E 200/E 200 4Matic | E 300 | E 450 4Matic | E 200 d | E 220 d/E 200 d 4Matic | E 400 d 4Matic | E 300 e/E 300 e 4Matic | E 300 de/E 300 de 4Matic |
Motor/nr. cilindri | L4, turbo | L4, turbo | L6, turbo | L4, turbodiesel | L4, turbodiesel | L6, turbodiesel | L4, turbo | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.991 | 1.991 | 2.999 | 1.95 | 1.95 | 2.925 | 1.991 | 1.95 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 197/5.500-6.100 | 258/5.500-6.100 | 367/5.500-6.100 | 160/3.800 | 194/3.800 | 330/3.600-4.200 | 211/5.500 | 194/3.800 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 320/1.650-4.000 | 370/1.650-4.000 | 500/1.600-4.500 | 360/1.400-2.800 | 400/1.600-2.800 | 700/1.200-3.200 | 350/1.600-4.000 | 400/1.600-2.800 |
Motor electric | ||||||||
Putere (CP) | 14 | 14 | 22 | 122 | 122 | |||
Cuplu maxim(Nm) | 150 | 150 | 250 | 440 | 440 | |||
Putere totală sistem (CP) | 197 | 258 | 367 | 320 | 306 | |||
Cuplu maxim sistem (Nm) | 320 | 370 | 500 | 700 | 700 | |||
Transmisie | spate/integrală | spate | integrală | spate | spate/integrală | integrală | spate/integrală | spate/integrală |
Cutie de viteze | automată, 9 trepte | automată, 9 trepte | automată, 9 trepte | automată, 9 trepte | automată, 9 trepte | automată, 9 trepte | automată, 9 trepte | automată, 9 trepte |
L/l/h (mm) | 4.935/1.852/1.460 | 4.935/1.852/1.460 | 4.935/1.852/1.460 | 4.935/1.852/1.460 | 4.935/1.852/1.460 | 4.935/1.852/1.460 | 4.935/1.852/1.481 | 4.935/1.852/1.481 |
Ampatament (mm) | 2.939 | 2.939 | 2.939 | 2.939 | 2.939 | 2.939 | 2.939 | 2.939 |
Volum portbagaj (l) | 540 | 540 | 540 | 540 | 540 | 540 | 370 | 370 |
Masă la gol (kg) | 1.700/1.765 | 1.730 | 1.940 | 1.735 | 1.750/1.810 | 1.920 | 1.990/2.065 | 2.060/2.130 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 7,5/7,6 | 6,2 | 5,0 | 8,4 | 7,3/7,5 | 4,9 | 5,7/5,8 | 5,9/5,9 |
Viteză maximă (km/h) | 240/232 | 250 | 250 | 226 | 240/239 | 250 | 250/245 | 250/235 |
Consum mixt (l/100 km) | 6,6/7,0 | 6,6 | 7,9 | 4,4 | 4,7/5,1 | 6,1 | 1,8/1,9 | 1,4/1,6 |
Emisii CO2 (g/km) | 151/159 | 151 | 181 | 117 | 123/134 | 161 | 41/44 | 38/42 |
Preț sedan (euro cu TVA) | 53.430/56.210 | 61.760 | 71.400 | - | 55.810/58.580 | 72.890 | -/65.150 | 65.750/68.480 |