Platforma CMF-EV Renault-Nissan poate acomoda vehicule de diverse clase

renault-megane-evision

Alianța Renault-Nissan lansează platforma CMF-EV dedicată propulsiei electrice care poate acomoda diverse clase de vehicule de la clasa mică până la clasa medie. 

La finalul lunii mai, Alianța Renault-Nissan a prezentat noul plan strategic, prilej cu care au fost împărțite și sarcinile privind dezvoltarea viitoarelor platforme.

Astfel, Nissan s-a ocupat de noua platformă CMF-EV, care este o platformă dedicată exclusiv propulsiei electrice pentru modele de la 4 metri lungime până la peste 4,70 metri lungime, așa cum ne-a declarat Yann Chenot, EV product press manager la Renault.

Platforma CMF-EV a fost dezvoltată de Nissan în Japonia și stă atât la baza noului SUV compact Nissan Ariya, dar și la baza noului Renault Megane eVision, prezentat de noul șef al lui Renault, Luca de Meo, în avanpremiera Renault eWays pe 15 octombrie.

Platforma CMF-EV va juca în cadrul Alianței Renault-Nissan exact același rol pe care îl joacă platforma MEB în grupul VW fiind modulară și flexibilă.

De Meo a confirmat că 95% din designul conceptului Megane eVision se va regăsi în producția de serie. Megane eVision măsoară 4,21 metri lungime și 1,81 m lățime, fiind cu 51 mm mai scurt si cu 9 mm mai îngust decât VW ID.3.

Datorită unei baterii revoluționare, de numai 11 cm grosime, Megane eVision are numai 1.505 mm înălțime, cu 63 mm mai puțin decât VW ID.3. Megane eVision promite un spațiu interior la fel de generos cu al lui VW ID.3, ampatamentul fiind identic, de 2,77 metri.

Chenot ne-a declarat că vor exista două tipuri de baterii, una cu înălțime mai mică precum cea din Megane eVision, destinată hathc-urilor și una pentru SUV-uri.

Platforma CMF-EV este cu tracțiune față sau integrală spre deosebire de MEB de la VW care are standard tracțiune spate și opțional tracțiune integrală.

Ca și VW ID.3, Renault Megane eVision va avea doar tracțiune pe o singure punte. Mootrul electric de 218 CP și 300 Nm este amplasat la puntea față. Chenot ne-a declarat că vor exista și alte modele electrice Renault pe această platformă care vor avea două motoare.

Pe platforma CMF-EV se pot dezvolta vehicule începând de la o lungime de 4 metri și până la peste 4,70 metri lungime. Acest lucru înseamnă că inclusiv viitorul Renault ZOE poate fi dezvoltat pe această platformă. Este de la sine înțeles că și viitorul Leaf va utiliza aceeași platformă.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top