Primele impresii la volanul noului BMW Seria 4 Coupe

Noul Seria 4 Coupe de la BMW a ajuns în România. Prezentată în cadrul unui eveniment special găzduit de circuitul Motorpark de la Adâncata, noul coupe arată excelent în realitate.

foto: Adrian Cobzașu

La începutul lunii iunie, după o serie de imagini ajunse pe internet accidental, BMW dezvăluia noua generație a coupe-ului Seria 4. Bazat pe actuala generație BMW Seria 3 (G20), coupe-ul (G22) vine cu o schimbare importantă de design față de modelul sedan.

Celebra grilă BMW a fost reinterpretată și are acum dimensiuni mult mai mari. Elementul de design a stârnit numeroase controverse printre fanii și clienții mărcii bavareze. Grila este folosită și de modelele BMW Seria 4 Convertible (G23), proaspăt lansat, dar și de modelele performante BMW M3 și M4.

La doar câteva luni de la lansarea oficială, primele exemplare BMW Seria 4 au ajuns și în România și au fost prezentate presei în cadrul unui eveniment special găzduit de Circuitul Motorpark Adâncata.

Am avut ocazia să facem câteva ture de circuit pentru o primă impresie, dar vom publica un test drive complet în revista Auto Expert, numărul de noiembrie 2020.

Noul BMW Seria 4 este o apariție interesantă. Cu o siluetă de coupe clasică, designerii BMW și-au pus accentul pe partea frontală

Bineînțeles, toate privirile au mers către noua grilă supradimensionată BMW. Nouă grilă este mare, dar nu chiar atât de uriașă cât pare în fotografiile oficiale. Este un nou look, pe care, personal, am început să îl apreciez. BMW are curajul să schimbe lucruri care merg bine, tocmai pentru a nu cădea în banal și obișnuit. Este o calitate de apreciat a mărcii din Bavaria.

Originea acestei grile controversate o regăsim pe concept car-ul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna anului 2019. Numit Concept 4, acel show car anunța noua generație a coupe-ului Seria 4. Partea frontală a șocat atunci, dar versiunea care a ajuns pe modelul de serie are dimensiuni mult mai decente. Plus, cu numărul de înmatriculare amplasat peste grilă, noul BMW Seria 4 are chiar un aer familiar. Două dintre exemplarele prezente la circuitul Motorpark foloseau grila cu fond negru și contur negru, care se potrivește cel mai bine cu silueta noului model. Al treilea coupe avea grila cu contur cromat ce o scoate ceva mai puternic în evidență.

Lăsând la o parte grila, BMW Seria 4 Coupe este aceeași prezentă sportivă cu care ne-a obișnuit și în trecut. Cu linii parcă mai precise, noul model atrage imediat atenția și prin designul blocurilor optice față și a stopurilor spate. Totul este armonios desenat, proflulul noului model fiind unul perfect. Plafonul plonjează într-o singură linie ce se termină cu eleronul integrat în capacul portbagajului.

La interior, noul Seria 4 te întâmpină cu tot ce are nou BMW la capitloul digitalizare. Planșa de bord este complet digitală, iar display-ul de pe consola centrală este acum mai mare. ca de obicei, calitatea materialelor este ireproșabilă.

Noul Coupe Seria 4 debutează cu patru versiuni de motorizare. Trei dintre ele sunt pe benzină și folosesc tehnologia mild hybrid, al patrulea este un diesel.

Vedeta gamei este M440i xDrive, model ce nu a fost prezent la lansarea națională. Acest model folosește motorul turbo pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri în linie ce oferă 374 CP și 500 Nm. BMW M440i xDrive poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 5.8 secunde.

Apoi, avem 430i ce are sub capotă motorul turbo de 2.0 litri cu patru cilindri de 258 CP. Modelul entry level în gama motorizărilo pe benzină este 420i cu motor 2.0 cu patru cilindri ce dezvoltă 184 CP.

BMW a păstrat și o versiune diesel numită 420d ce poate fi comandată atât cu propulsie spate sau în versiune xDrive cu tracțiune integrală. Motorul diesel de 2.0 litri cu patru cilindri dezvoltă 190 CP. Toate modele folosesc transmisie automată Steptonic cu opt trepte.

Pe circuitul de la Adâncata, am putut face câteva tururi la volanul noului 420d xDrive. Având sub capotă propulsorul diesel de 190 CP cu patru cilindri, coupe-ul are un feeling familiar imediat ce te instalezi la volan. În modul Comfort, motorul diesel este liniar, cuplul de 400 Nm fiind livrat liniar între 1.750 și 2.500 rpm. Resursele sunt gestionate excelent de cutia de viteze automată Steptronic cu opt trepte. Motorul beneficiază și de un sistem mild-hybrid cu starter-generator la 48V. Sistemul poate livra un plus de 11 CP și permite plecarea rapidă de pe loc și eliminarea vibrațiilor. În regim coasting (modul EcoPro), la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleraţie, motorul cu ardere internă este decuplat de la transmisie şi oprit.

Sistemul mild-hybrid folosește o baterie de 0.5 kWh.

Pe circuitul MotorPark de la Adâncata am putut exersa o evitare printre jaloane și un viraj care închide târziu. Sunt ingredientele care scot în evidență unul dintre atuurile noului BMW Seria 4: direcția. Volanul are o precizie chirurgicală, feedback-ul fiind aproape perfect. Cu o mișcare scurtă, 420d poate evita extrem de precis orice obstacol.

La limită, puntea spate devine jucăușă, dar fără a pierde controlul. Electronica te pune eficient înapoi pe trasă, dacă exagerăm. Este clar că noul model este acum mai agil, direcția și suspensia fiind mai bune.

Prețurile încep de la 44.863 euro (TVA inclus) pentru modelul 420i și ajung până la 65.985 euro pentru vedeta gamei M440i xDrive. Toate variantele pot fi deja comandate și în România.

În loc de încheiere, trebuie să amintim și experiența de zbor pe care am avut-o în cadrul lansării BMW de la MotorPark. Și când spunem zbor, nu mă refer la ”avioane” de șosea, ci chiar un foarte real avion. La Adâncata au fost prezente două exemplare Cessna 172RG Cutlass RG fabricate în 1980.

Cele două avioane sunt proprietatea companiei Jetav și sunt folosite pentru școală și instrucție pentru formarea viitorilor piloți. Cu Radu David la manșă, instructor certificat BMW Driving Experience, dar și instructor de zbor, am experimentat zborul cu un avion monomotor de mici dimensiuni. Am putut efectua câteva viraje strânse deasupra circuitului de la Adâncata, iar decolarea și aterizarea s-au făcut chiar pe linia dreaptă a circuitului, acesta primind o certificare specială pentru a fi folosit ca aeroport temporar.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top