Renault a operat de curând o serie de modificări asupra celui mai de succes model din gamă, Megane, pe care le-a grupat sub conceptul unei ediții botezate “Collection 2012”.
Partea frontală a primit modificări menite să o aducă în ton cu tendințele actuale. Au fost montate lumini de zi cu tehnologie LED, iar impresia de calitate este subliniată de folosirea finisajelor și detaliilor de design de culoare neagră, sau cromate, care accentuează rafinamentul noii ediții Megane.
Megane Collection 2012 iese în evidență și prin prisma faptului că este cel mai eficient automobil din clasa sa, mulțumită introducerii în gamă a trei noi motorizări. Este vorba de versiunile diesel botezate Energy dCi 110 și Energy dCi 130, dar și de noul propulsor de 115 CP, Energy TCe 115. Cel din urmă este cel mai puternic agregat de 1,2 litri pe benzină de pe piață, dar combină un consum foarte scăzut de combustibil (doar 5,3 l/100 km) cu o valoare foarte mică a emisiilor de CO2, de doar 119 g/km, asigurând modelului o autonomie de aproximativ 1.000 km; foarte apropiată de cea a mașinilor diesel.
Pentru un plus de confort pentru utilizatori și o mărire a gradului de siguranță, noile modificări au adus și introducerea unor sisteme de asistare precum Visio System și Hill Start Assist, care au apărut în primă fază pe versiunea Collection 2012 a lui Scenic. Megane Collection 2012 va fi disponibil spre vânzare începând cu luna martie, în Europa, ca mai apoi pe parcursul anului să fie introdus și pe restul piețelor (Turcia, Israel, Maroc, Algeria, Tunisia, Africa de Sud, Rusia sau Argentina).
Nici Megane RS nu a scapat de influenta editiei Collection 2012. Mai multă putere și mai mult cuplu motor, pentru un model și mai agresiv decât până acum. Sistemul de control al motorului Dynamic Management vine cu un plus de 15 CP și 20 Nm extra. Astfel, odată selectat modul Sport al sistemului, șoferul are la dispoziție nu mai puțin de 265 CP (195 kW) și până la 360 Nm (pentru ediția limitată Trophy) , pentru un răspuns fulminant al accelerației.
Mulțumită inovațiilor Renault Sport, este posibil să folosești noul Megane RS la potențialul său maxim, mai ales odată scos pe un circuit. În același timp, sunetul produs de noul RS a fost îmbunătățit, pentru a asigura un nivel mulțumitor indiferent de plaja de turații în care se rulează, mulțumită noului design al galeriei de evacuare și al traseului reproiectat.