La conferința Mercedes Strategy Update, producătorul german de lux a anunțat o a doua platformă electrică dedicată pentru modelele compacte și de clasă medie. Platforma electrică Mercedes MMA va coexista în paralel cu platforma EVA.
Mercedes a luat decizia radicală de a dezvolta complet separat platformele dedicate propulsiei electrice. În prezent Mercedes EQC este dezvoltat pe o platformă derivată din cea a lui GLC în timp ce modelele compacte Mercedes EQA și Mercedes EQB au la bază platforma compactă MFA 2 utilizată pentru modelele convenționale de clasă compactă.
Anul trecut, la salonul de la Frankfurt, Mercedes a prezentat platforma EVA și conceptul EQS al unei limuzine de lux electrice. Pe platforma EVA vor fi prezentate în 2021 patru modele:
– limuzina de lux EQS, echivalent al lui S-Class
– limuzina de clasă mare EQE echivalent al lui E-Class
– SUV-ul de clasă mare EQ GLE echivalent al lui GLE
– SUV-ul de lux EQ GLS echivalent al lui GLS
Apoi, viitoarele generații de modele compacte și de clasă medie, succesorii lui EQC, EQA și EQB vor avea la bază platforma electrică Mercedes MMA care de asemenea este o arhitectură dedicată exclusiv propulsiei electrice.
Mercedes vrea să electrifice mai mult de 50% din gama sa până în 2025 și până în 2039 să elimine complet motoarele cu ardere internă. În 2021,Mercedes va avea în gamă 5 modele electrice și 20 modele PHEV, în 2025 vor exista mai mult de 10 modele electrice și 25 PHEV iar în 2030 numărulde modele electrice va ajunge la 20.
În acest sens, Mercedes își va reduce cu 40% gama de motoare cu ardere internă până în 2025 și cu 70% până în 2030.