Lansat inițial în State sub titulatura de Ford Fusion, noua generație Mondeo va ajunge în Europa în primul trimestru al anului 2013. Cu un design inspirat din cel al conceptului Evos, noul Mondeo se remarcă în special la capitolul tehnologie.
Desi vom mai avea de asteptat pana la introducerea oficiala a noului Mondeo in Europa, preview-ul furnizat in cadrul Salonului Auto de la Detroit ne indica destul de clar directia de dezvoltare a sedanului de clasa medie produs de Ford.
Dincolo de designul puternic inspirat de conceptul Evos (la a carui prezentare am fost si noi prezenti in luna septembrie a anului trecut) se afla un set generos de tehnologii orientate in mare masura spre imbunatatirea securitatii. Acest trend nu ne surprinde, mai ales daca ne raportam la tehnologiile lansate recent pe noua generatie a lui Focus. Dintre ele se remarca Lane Keeping Assist, adaptive cruise control, Active Park Assist si sistemul de monitorizare a unghiului mort.
Tot in lista de ajutoare electronice se numara si Active Noise Control un sistem ce anuleaza zgomotele la rulare prin intermediul unor frecvente generate de sistemul audio, dar si serviciul Ford SYNC care va permite conectarea automobilului la internet.
Ca dimensiuni noul Mondeo este mai lung cu 13 mm, mai inalt cu 35 mm dar mai ingust cu 35 mm fata de generatia actuala. Inginerii Ford au declarat ca vor respecta orientarea dinamica a masinii si ca noua generatie va atrage soferii in cautarea unei experiente sportive la volan. Tot din declaratiile Ford interiorul va respecta acelasi deziderat cu o plansa de bord orientata spre sofer, desi primele poze afiseaza un interior cu evidente tente high-tech. Ramane de vazut cum va arata versiunea pentru europeni.
Motorizarile nu au fost inca anuntate dar ne putem astepta la unitatile EcoBoost pe benzina de 1.6 l/180 CP respectiv 2.0 si 240 CP la fel ca si unitatile diesel de 1.6 TDCI si 2.0 TDCI.