A 11-a generație a modelului Honda Civic Type R surpinsă în teste. Mașina face parte din planul de revigorare al Honda, oficialii declarând la începutul 2020 că apariția unui Type R electric este posibilă.
Foto: Flickr
Actuala Honda Civic Type R a primit recent un facelift, dar se pare că Honda lucrează din greu la noua generație a extremului său hatchback.
Actualul Civic se produce din 2015, astfel că acum este momentul pentru o nouă generație. De obicei vedem însă prima dată la lucru modelele mai domestice de Civic, precum sedanul sau coupe-ul, înainte ca varianta ultra-performantă să prindă formă. Dar se pare că Honda are acum o altă abordare, schimbând complet scenariul.
Fotografiile spion arată un Civic echipat cu voluminosul eleron spate, guri de admisie generoase în spoiler, roți mari, agresive și etrieri de culoare roșie. Este evident că avem în față un prototip Civic Type R.
Fără a ține însă cont de camuflajul înșelător care ne trimite cu gândul la un stil ce amintește de BMW, dacă privim mașina din față, este pentru prima dată când vedem a 11-a generație Civic Type R, care ar trebui să fie prezentată oficial undeva spre finalul acestui an.
Design mai conservator
Noul hatchback Type R nu pare foarte diferit, dar cu siguranță vine cu blocuri optice față și spate cu un design nou.
La exterior, nu mai avem însă de a face cu o revoluție. Forma sa indică o abordare mai conservatoare, deși mașina pare mai lungă și mai joasă decât în cazul precedentei generații.
În ciuda camufaljului masiv ne putem da seama că noul model va veni cu un design nou, deși se pare că designul angular al actualului model va rămâne amintire.
Test: trei generații Honda Civic Type R
Observâm, atât cât se poate, că și interiorul arată complet diferit, cu un nou design al volanului cu trei săițe și un display tip tabletă pemtru sistemul de infotainment, ce iese din planșa de bord. Observăm de asemenea, scaune anatomice tip scoică îmbrăcate în tapițerie de culoare roșie. Este clar că aici avem de a face cu un design în întregime nou.
Ar putea avea și propulsie electrică?
Sub capota alungită s-ar putea ascunde motorul cu patru cilindri supraalimentat de 2 litri, iar tracțiunea va rămâne cel mai probabil pe roțile față.
Honda Civic Type R este cea mai rapidă mașină cu tracțiune față pe 5 circuite
Este prea devreme pentru a afira dacă viitorul Type R va avea și o versiune complet electrică sau doar hibridă. Dar oricum, indiferent de direcția aleasă, Honda va înota împotriva curentului generat de fanii acestui model, majoritatea nefiind încântați de o verisiune electrificată.
Dar Honda, ca și alți constructori vâd în electrificare viitorul acestei industrii, iar în acest context în care Honda vrea să electrifice două treimi din flota vândută, un Civic Type R electric nu pare o idee atât de imposibilă…
Noua strategie de electrificare a Honda
Noul model face parte in noua strategie a constructorului prin care acesta dorește electrificarea gamei sale europeme, un plan anunțat încă din 2017.
La începutul acestui an, Honda a afirmat că un Type R electric este posibil. De altfel, Honda nu se ferește să vorbească aproape cu orice ocazie despre planurile sale de electrificare.
Fabricanul a declarat că dorește a până în 2025 să electrifice întreaga sa gamă de modele pentru a întruni noile norme de poluare privind ținta emisiilor pe flotă.
Producătorii care vând mașini pe bătrânul continent vor trebui să atingă 95 de grame de CO2 pe kilometru sau mai puțin din 2021, sau altfel pentru fiecare gram peste ținta de 95 vor fi amendați cu 95euro ori numărul de mașini pe care producătorul le vinde în acel an. Cu alte cuvinte, Honda va trebui să se adapteze dacă nu vrea să piardă bani cu amenzile pe termen mediu și lung.
Honda lucrează deja la noua strategie
Fabrica din Turcia este în proces de lichidare, fiind de așteptat ca Honda să mute producția lui Civic în Statele Unite și Canada cu scopul de a-și îmbunătăți operativitatea la nivel global. Motivul principal al acestei strategii fiind reducerea supraproducției.
JATO Dynamics estimează că ținta pentru emisii din 2021 va genera plăți penalizatoare de aproximativ 34 de miliarde de euro.
Tesla și Smart sunt exceptate fiind constructori de modele 100% electrice, iar Toyota este singura care se află într-o poziție confortabilă datorită gamei sale extinse de hibride și PHEV-uri.