A doua generație Rolls-Royce Ghost debutează în toamnă pe o nouă platformă, a anunțat astăzi șeful Rolls-Royce, Torsten Muller Otvos, într-o scrisoare oficială însoțită de prima schiță oficială.
La Rolls-Royce, noile modele sunt anunțate într-un mod special. Șeful Rolls Torsten Muller Otvos a trimis o scrisoare oficială presei în care anunță lansarea în toamnă a celei de-a doua generații Rolls-Royce Ghost din era BMW, cel mai de succes model în istoria de 116 ani a mărcii.
Scrisoarea nu menționează prea multe date despre noul model ci doar faptul că dezvoltarea noii generații a început acum cinci ani și mașina a fost dezvoltată de la zero în centrul de dezvoltare din Goodwood.
Lansarea va fi precedată de o serie de patru animații și va fi exclusiv digitală urmată apoi de evenimente publice în jurul lumii.
Având în vedere declarațiile lui Muller Otvos că mașina a fost dezvoltată complet de la zero și speculațiile din ultima perioadă se pare că noul Ghost nu va mai fi construit pe platforma lui BMW Seria 7 ca prima generație ci pe noua arhitectură din aluminiu de la Phantom și Cullinan.
De aceea, ne așteptăm ca noul Ghost să primească atât direcție integrală cât și motorul bi-turbo v12 de 6,75 litri de la Phantom, deoarece motorul V12 de 6,6 litri de la actualul Ghost care se regăsește și sub capota lui BMW 760i va dispărea. Viitorul BMW Seria 7 nu va mai avea versiune V12.
Nu vor exista versiuni hibride sau Plug-In Hybride, șeful lui Rolls-Royce fiind în favoarea în viitor al unor versiuni pur electrice care ar fi foarte atractive pentru piața chineză.
În ceea ce privește designul nu se cunosc prea multe lucruri. Montantul spate pare mai înclinat și mai fluid astfel că acoperișul va avea o formă mai accentuată de cupolă. Privită din lateral, schița ne duce cu gândul la Mercedes EQS.
Prima generație Ghost sub BMW a fost lansată în 2009 și este disponibilă în versiune scurtă și cu ampatament extins. Foarte probabil, ulterior va fi reînnoit și coupe-ul Rolls-Royce Wraith construit pe aceeași bază.