Peugeot e-Expert Hydrogen este primul model al leului din Sochaux alimentat cu pilă de combustie. Astfel, Expert dispune acum de al treilea tip de motorizare, pe lângă cele diesel și electric.
Noul sistem de propulsie al lui e-Expert Hydrogen nu afectează volumul util. El se integrează perfect în compartimentul motor și sub podea. Van-ul este deja în stoc, iar primul exemplar a fost comandat de Watea by Michelin. Compania va primi vanul înainte de sărbători. Încă nu se știe dacă va fi disponibil și în România.
e-Expert Hydrogen scrie istorie
Versiunea alimentată cu hidrogen apare pe piață la 15 luni după cea electrică. Astfel, Peugeot oferă în gama Expert trei tipuri de propulsie: convențională (diesel), electrică (e-Expert) și cu pilă de combustie (e-Expert Hydrogen). Pentru a simplifica situația, versiunea Hydrogen folosește o baterie ”ruptă” din cele ale versiunii electrice, de 50 sau 75 kWh.
Aceasta are o capacitate de 10,5 kWh și se încarcă de la priză. Peugeot nu specifică cât de mică este bateria-buffer pentru pila de combustie. De exemplu, la Toyota Mirai, aceasta are 1,24 kWh. Plinul cu hidrogen se face la fel de repede precum cel cu motorină, adică în 3 minute. Autonomia asigurată de un plin de hidrogen 400 km. Viteza maximă atinge 130 km/h.
➡ Citește aici totul despre versiunea electrică 💡
Sarcina utilă atinge 1100 kg, iar capacitatea de tractare este de 1000 kg. În funcție de versiune (Standard sau Lung), volumul util poate atinge 6,1 mc.
“Odată cu e-EXPERT Hydrogen, PEUGEOT se poziționează ca lider al tehnologiei viitorului cu emisii zero, deosebit de relevantă pentru piața vehiculelor utilitare ușoare: tehnologia electrică pe bază de hidrogen permite o utilizare zilnică intensivă fără reîncărcare, un avantaj decisiv pentru profesioniștii care, într-o singură zi, trebuie să parcurgă câteva sute de kilometri pe autostradă și să acceseze apoi zonele urbane cu restricții privind emisiile. Tehnologia pe bază de hidrogen dezvoltată de Stellantis și aplicată pe modelul PEUGEOT e-Expert Hydrogen face posibile astfel de utilizări”, spune Linda Jackson, CEO Peugeot.
Datorită rulării fără emisii, modelul poate livra mărfuri inclusiv în centrele orașelor istorice, unde modelele cu motoare clasice, cu combustie, sunt interzise.
via Peugeot