A opta generație Golf GTI – mai dinamic, digitalizat și mai bine diferențiat estetic față de restul gamei. Noul Golf GTI pune accent pe dinamică, digitalizare și design. Va fi lansat în toamnă în România, iar noi vă spunem și cât va costa varianta de bază.
Foto: Volkswagen
Golf GTI – a democratizat sportivitatea
Golf GTI este un simbol în universul auto. Prima ganerație a fost lasată în septembrie 1975 în cadrul Salonului Internațional Auto de la Frankfurt.
Un an mai târziu, devenea precursorul unui segment auto care până atunci practic nu existase, cel al hottach-urilor compacte.
Au fost inițial programate 5.000 de unități GTI, dar în scurt timp s-a dovedit că aceste calcule au fost greșite. Noul model avea să răstoarne la propriu lumea auto, fiind simbolul unei noi generații de șoferi.
VW prezintă noile Golf GTI, GTE și GTD
Golf GTI a distrus tabuurile, transferând performanțele costisitoare din segmentele superioare către un automobil pe care oricine și-l putea permite. Altfel spus, a democratizat sportivitatea.
461.690 de unități Golf GTI Mk1 au ieșit de pe liniile de producție. Dar primului Golft GTI i-a luat mult timp pentru a intra în Panteonul automobilelor clasice.
Fenomenul GTI după 45 de ani
Au urmat alte șase generații, până acum, GTI devenind emblema celui mai de succes automobil sport compact. Au fost produse peste 2,3 milioane de unități GTI până la finalul anului 2019. A devenit un fenomen.
ADN-ul primului GTI era reprezentat de agilitatea soluției totul față, a unor setări mai sportive pentru trenul de rulare și transmisie, ergonomie și un design propriu care îl diferențiau de restul gamei.
Aceste idei au evoluat de-a lungul generațiilor, iar azi, după 45 de ani, Volkswagen se pregătește de lansarea celei de-a opta generații, una puternic digitalizată
Iată primele informații despre design și tehnologie prezente pe primul Golf digitalizat și mai sportiv ca niciodată.
Sisteme electronice mai bine interconectate
Întreaga arhitectură electronică a noului GTI a fost creată de la zero, scopul fiind o mai bună interconectare a sistemelor responsabile de siguranța și dinamica vehicului.
Practic, noul sistem de control (hardware și software) denumit Vehicle Dynamics Manager, debutează pe noul Golf GTI.
Acesta gestionează răspunsul diferențialului blocabil electronic (XDS) a funcțiilor de blocare electronică pentru puntea față – standard pe GTI – precum și a ratei de amortizare a forțelor laterale prin controlul sistemului de amortizare (DCC) – oferit opțional – care face parte din noul setup al trenului de rulare pentru GTI. Acesta poate ajusta de până la 200 de ori pe secundă gradul durității amortizoarelor.
De asemenea, sistemul frânează diferențiat roțile pentru obținerea unui comportament neutru și o aderență optimă. Spre exemplu la intrarea în viraj frînează roata de pe interior pentru reducerea subvirării.
Șoferul își poate personaliza gradul de amortizare utilizând modurile standard de selecție și sistemul de ajustare graduală a DCC.
Posibilitatea reglării electromecanice a răspunsului trenului de rulare oferă un mai bun echilibru între dimanică și confort. Scopul a fost obținerea unui comportament mai sportiv, mai direct și mai precis la limită, dar fără a fi compromis confortul.
Inginerii afirmă că au reușit să neutralizeze, prin aceste sisteme, aproape complet caracterul subvirator specific mașinilor cu soluția totul-față, spre exemplu, la intrarea într-un viraj strâns când roțile față au tendința de a pierde aderența.
S-a urmărit de asemenea obținerea unui comportament neutru și eliminarea oricărei pierderi de aderență, lucruri verificate pe pistă, chiar și la viteze mari, inclusiv la accelerări puternice la ieșirea din viraje,
Conducere asistată și mai puțin asistată
Dincolo de sistemele electronice, răspunsul mai agil al trennului de rulare, comportamentul neutru și precizia direcției au fost obținute și prin ușoare modificări, dar esențiale aduse subansamblelor.
Puntea față, cu suspensie McPherson cu brațe duble, suprapuse beneficiază de bucșe, mai tari, arcurile au o rată mai mică de deformare, iar gradul de amortizare poate fi controlat prin sistemul DCC.
De asemenea, cadrul față este din aluminiu ceea ce a generat și o scădere a greutății ansamblului cu 3kg.
Suspensia trenului spate se bazează tot pe sistemul McPherson, care a fost rigidizat (bucșe, arcuri, amortizoare) și optimizat la nivelul prinderii roților (fuzete noi).
În urma acestor tratamente noul Golf GTI a câștigat 5 procenete în privința rigidității puținii față de generația precedentă (Golf 7 GTI), respectiv 15% în privința rigidității punții spate.
De asemenea, tuningul aplicat geometriei suspensiei a dublat practic rezistența la accelerare laterală fșă de precedenta generație.
Și ca să încheiem capitolul tren de rulare, noul Golf GTI vine cu o gamă de jante cu dimensiuni de la 17 la 19 inch din aluminiu forjat și cu anvelope până la 235mm lățime (235/35 R19 pe 8Jx19 ET50)
Diferențial față blocabil electronic XDS
Pierderea aderenței, în cazul abordării virajelor strânse sau aceelerării puternice la ieșirea din viraj este un fenomen de domeniul trecutului.
Noul Golf GTI vine standard cu un nou diferențial blocabil electronic (VAQ), gestionat prin Driving Dynamics Manager. Rolul său este de a optimiza tracțiunea.
Acesta este practic un cuplaj multi-disc aflat între diferențial și planetara din dreapta. Controlul blocabil se realizează electro-hidraulic în funcție de condițiile de rulare.
Karsten Schebsdat, Manager Vehicle Dynamics & Chassis Control Systems, afirmă că acest diferențial atenuează orice problemă creată de dezavantajele sistemului totul-față, crește agilitatea în viraje și reduce efortul aplicat direcției.
Sistemul de direcție este progresiv, ceea ce înseamnă că raportul de demultiplicare (gradul de rotire al volanului) variază în funcție de condițiile de rulare.
Sistemul ESP de generația a treia, are trei moduri de lucru: ESC (complet operațional), ESC Sport (care permite rularea la limită cu intervenții târzii ale ESP și ASR) și ESC off (pentru o experiență sportivă completă, dar care se poate reactiva automat în anumite condiții)
Aerodinamică îmbunătățită față de Golf 7 GTI
Noul Golf GTI vine și cu o aerodinamică superioară față de generație precedentă, fiind mai coborât și mai bine profilat. Practic, acesta beneficiază de o apăsare mai mică pe față, dar una semnificativ mai mare pe spate.
Într-o comparație directă cu Golf 7 GTI, noul 8 GTI este mai rapid cu 3km/h la slalom sau la manevra de schimbare rapidă a benzinlor.
Noul Golf GTI este animat de un motor de 2 litri ce dezvoltă 245 CP grație supraalimentării și injecției directe (TSI). Cuplul maxim este de 370Nm.
Acesta va putea fi cuplat, la cererea fanilor, cu o cutie manuală cu șase trepte. Cutia DSG cu 7 trepte și dublu-ambreiaj este oferită opțional. Viteza maximă este limitată la 250km/h.
Design personalizat
Comparativ cu precedentul model noul Golf GTI este mai coborât, ușor mai lung și cu un aspect mai dinamic și mai bine personalizat. Coeficientul aerodinamic a scăzut la 0.275, grație nului profil al oglinzilor retrovizoare, a eleronului de pe hayon, a capotei mai joase etc.
Noul Golf 8 GTI se va putea recunoaște mai ușor grație grilei tip fagure de dimensiuni generoase care iclude lumini de zi cu LED în X și bineînțeles dunga roșie specifică GTI.
De asemenea o bară de lumină LED unește partea superioară a farurilor și se prelungește ușor spre aripi – ceea ce îi accentuează agresivitatea.
În spate, tot de dragul puriștilor, au fost păstrate cele două ieșiri rotunde ale evacuarăii, dar acestea au acum un diamteru mai mare și au fost poziționate mai spre exterior, făcând loc unui difuzor extractor care ajută la aerodinamică
Digital Cockpit
Cockpitul sportiv este acum digitalizat. Din noul scaun ergonomic sport cu tetiere intergate, o reminiscență de la primul GTI, și îmbrăcat în materialul dungat stil tartan, șoferul se bucură de avantajle noului Digital Cockpit cu turometru central rotund. Acest sistem poate fi operat prin intermediul unui comutator aflat pe volan, șoferul putând selecta afișarea diverselor informații. Sistemul de infotainment este completat de un ecran TFT de 10,25 inch, pentru celellalte funcții de navigație și conectivitate.
Printre sistemele de asistare cu care vine standard, noul Golf GTI se regăsesc cel de menținere a benzii de rulare, Sistemul de Frânare Autotomă cu Asistare Frontală pentru Pietoni și Bicicliști, diferențialul electronic XDS, Car2X (comunicare locală cu alte vehicule și infrastructură).
În România din septembrie
Vânzările nouluio Gofl GTI vor demara în această vară, iar în Romania modelul va fi prezentat cu aproximatie în a doua jumatate a lunii septembrie,Pretul de pornire va fi in jur de 27577 Euro fara TVA.
Citește și:
Volkswagen Nivus va fi lansat și în Europa în 2022
Volkswagen T7 spionat: iată tot ce știm despre viitoarea generație!