Kia Optima a ajuns la o nouă generaţie, cea de-a patra din cariera sedanului de clasă medie coreean. Noul model este aşteptat în showroom-uri, în toamnă. Un break complet nou va fi lansat anul viitor.
Noua Optima este sensibil mai lungă, mai înaltă şi mai lată decât modelul pe care îl înlocuieşte. Ecartamentul faţă/spate şi ampatamentul au fost, de asemenea, mărite cu 10 mm, respectiv 25 mm. Kia se laudă, astfel, cu o ofertă mult mai generoasă de spaţiu interior, în special în zona locurilor din spate. Inginerii au optimizat şi ţinuta de drum, rigidizând şasiul şi modificând prinderile suspensiei.
A patra generaţie a lui Kia Optima atinge noi culmi de rigiditate torsională, mai bine de 50 de procente din structura caroseriei fiind realizate din oţeluri ultra-rezistente. Coreenii marchează şi o premieră în segment, cadrul de susţinere al plafonului panoramic apelând la CFRP (fibră de carbon ranforsată cu plastic) pentru a reduce vibraţiile şi zgomotele din habitaclu.
În Statele Unite, noua Kia Optima este disponibilă cu două motoare pe benzină aspirate (GDI de 2,0 şi 2,4 litri) şi un turbo nou de 1,6 litri care produce 180 CP la 5.000 rpm şi 265 Nm la doar 1.500 rpm. Acesta poate fi cuplat în premieră la o cutie de viteze DCT cu dublu ambreiaj şi şapte trepte. În Europa, oferta va fi completată de dieselul de 1,7 litri şi circa 140 CP, uşor revizuit pentru un consum mai redus.
În ton cu vremea, Optima aduce şi o serie întreagă de noi dotări tehnologice, de la posibilitatea de a conecta telefonul mobil (Android şi Apple) la sistemul multimedia al maşinii şi până la toate sistemele electronice de asistenţă cu care ne-am obişnuit în ultima vreme la maşinile noi.