Kia Sorento a câştigat titlul „Cel mai 4×4 SUV” din România şi s-a impus în faţa unei concurenţe formate din: Dacia Duster, Hyundai Grand Santa Fe, Jeep Renegade, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka și Suzuki Vitara.
Datorită acestui premiu, Kia câștigă pentru a doua oară titlul ”Cel mai 4×4 SUV”, după ce în ediția anterioară modelul Sportage și-a atras laurii de partea sa. Membrii juriului au apreciat echilibrul între performanțele rutiere (atât on cât și off-road) și confortul la bord.
„Ne bucurăm și ne onorează titlul ’Cel mai 4×4 SUV’ obţinut de modelul Sorento şi mulţumim juriului, format din adevăraţi profesionişti din domeniul auto din România. Se confirmă din nou evoluţia excepţională pe care producătorul Kia Motors Corporation o realizează, prin dinamica, tehnologia si calitatea tuturor vehiculelor produse, în Europa sau Coreea de Sud. Noua generaţie Sorento reprezintă un salt semnificativ în privinţa designului exterior, dar mai ales a celui interior, dovadă fiind acordarea prestigiosului premiu ’iF Design Award’, la categoria ’Product’. Pe lângă calitatea generală a designului său, juriul competiţiei de design, recunoscută la nivel mondial, a evaluat autoturismul şi din punct de vedere al calităţii asamblării, gradului de inovare, impactului asupra mediului şi siguranţei. Noul Sorento se bazează pe o istorie de succes, începută in 2002, cu plusuri evidente la capitolele design, spaţiu interior (7 locuri) şi numeroase dotări inovative. Astfel, noul Sorento a avansat către segmentul SUV-urilor premium, păstrând un bun raport calitate – preţ. Gama mare de opţiuni disponibile pentru clienţi este un plus evident. Victoria din acest an a Noului Sorento este deosebită pentru noi, cei de la Kia Romauto, mai ales în condiţiile unei concurenţe onorante”, a declarat Dan Chitaru, președinte al Kia Romauto.
Cu o calitate percepută evident superioară modelelor ascendente, dar și un comportament care a impresionat toți membri juriului atât în probele pe șosea cât și în off-road, noul Jeep Cherokee a fost desemnat „Cel mai 4×4 SUV Premium” din România.
Referitor la acesta, Narcis Adrian Ghiță, CEO AutoItalia Group, declară: “Aș putea spune că, încă de la începutul activității mele în cadrul AutoItalia Group și de la primul contact cu marca Jeep, am vazut noul Jeep Cherokee ca fiind următorul model de succes după Jeep Grand Cherokee . Faptul că, în cadrul competiției din acest an, a câștigat premiul de ’Cel mai 4×4 SUV Premium din Romania’ nu face decât să confirme potențialul uriaș pe care îl are acest model pe piața de la noi. Dincolo de încrederea pe care noi o avem în modelele noastre, faptul că un grup de jurnaliști profesioniști, în cadrul unui eveniment de mare anvergură și cu tradiție pe piața auto din România, a găsit Jeep Cherokee demn de acest premiu ne oferă confirmarea succesului acestui model în ceea ce privește percepția lui în piața și cifrele de vânzări pe care le va genera.”
Clasa off-road a fost dominată de Land Rover Discovery Sport, care a fost ales „Cel mai 4×4 off-road” din ţara noastră. Chiar dacă este vorba de un model complet nou în gama britanicilor, acesta a dovedit că se ridică la înălțimea numelui Land Rover, convingând membrii juriului prin calitătile sale deosebite, atât pe asfalt, cât și off-road, acolo unde a dovedit o ușurință remarcabilă în depășirea obstacolelor. Astfel, noul venit a surclasat în această ediție a concursului atât ”fratele” mai mare Range Rover Sport, cât și veteranul Mitsubishi Pajero.
”Desemnarea modelului Land Rover Discovery Sport drept ’Cel mai 4×4 SUV OFF-ROAD’ constituie nu doar o recunoaştere a progreselor tehnice ale modelului, dar și o reconfirmare a faptului că marca britanică se reinventează continuu, oferind, de fiecare dată, un produs complet. Design-ul Land Rover Discovery Sport integrează cu succes aportul inginerilor tehnici, rezultând un profil dinamic și o compartimentare eficientă a spaţiului interior. În plus, noua suspensie spate precum şi configuraţia ’5+2 locuri’ oferă clienţilor un confort unic pe toate tipurile de teren” a declarat Adrian Ciurea, Director Executiv Premium Auto, Importatorul oficial Jaguar şi Land Rover pentru România.
„Cel mai 4×4 pick-up” din România, este, în 2015, Volkswagen Amarok, care a devansat anul acesta câștigătorul de anul trecut, Isuzu D-MAX. Amarok a impresionat juriul prin confortul său rutier, la un nivel ridicat pentru un vehicul utilitar, combinat cu utilitatea și siguranța pe care le oferă.
”Volkswagen Amarok este în elementul său pe orice drum – pe șosea sau în off-road -, având performanțe extraordinare atât tehnice cât și de confort. Amarok este o mașină construită pentru cele mai dure condiții de exploatare, cu care practic poți ajunge oriunde. Cu un interior tipic Volkswagen, uiți că te afli într-un vehicul utilitar, plăcerea șofatului fiind amplificată în special la variantele echipate cu cutia automată cu 8 trepte. Ușurința cu care se conduce acest veritabil cal de povară este dublată de dotările de siguranță de ultimă generație: ESP, HHA (Hill Hold Assist) și HDC (Hill Descent Control). Astfel, Volkswagen Amarok dovedește că merită cu prisosință titlul de Cel Mai 4×4 Pick-Up” a declarat Eugen Grigoraș, Brand Manager Volkswagen Autovehicule Comerciale.
La această ediție membrii juriului au decis în unanimitate acordarea unui premiu suplimentar, ”Cel mai verde 4×4”. Chiar dacă în prezent este mai degrabă vorba de un premiu onorific, laurii primindu-i singurul model ”verde” din competiție, Mitsubishi Outlander PHEV, juriul a decis astfel încurajarea distribuirii pe piața autohtonă a acestui gen de automobile, cu speranța ca, pe viitor, acest premiu să devină unul de sine stătător.
„Participarea la competiția ’Cel mai 4×4’ a devenit o adevărată tradiție pe care brandul Mitsubishi o respectă an de an și care i-a adus producătorului nipon numeroase titluri ce atestă performanța și aptitudinile 4×4 de neegalat ale modelelor sale. Surpriza plăcută pe care ne-a rezervat-o juriul, la ediția de anul acesta, a fost titlul de ’Cel mai verde 4×4’, care a revenit modelului Outlander PHEV, primul SUV plug-in hybrid electric din lume. Sperăm să ’electrizăm’ juriul ’Cel mai 4×4’ și cu ocazia edițiilor viitoare” a declarat a declarat Răzvan Antoniu, Director Executiv M Car Trading, Importatorul oficial Mitsubishi pentru România.
Pentru a fi eligibile în această competiţie, modelele au intrat în vânzare în România până în primul semestru al anului 2015. Toate modelele din concurs au avut echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutieră obişnuită, nefiind permise îmbunatăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei.
Probele de asfalt s-au desfăşurat pe drumul DN 73A, pe tronsonul dintre Mausoleul Mateiaş şi combinatul Holcim. Testele off-road au avut loc pe două trasee de munte amenajate în jurul comunei Lereşti – primul pentru secțiunile ”Cel mai 4×4 SUV” și ”Cel mai 4×4 SUV Premium”, iar al doilea, cu un grad de dificultate mai ridicat, pentru ”Cel mai 4×4 off-road” și ”Cel mai 4×4 pick-up”.
Acordarea celor 5 distincţii s-a făcut în urma testelor efectuate pe 30 şi 31 mai de membrii juriului cu automobilele nominalizate în competiţie. Aceștia provin de la medii elocvente – revistele Auto Expert, Auto pro, CAESAR și 4×4, site-urile auto.ro, motorstory.ro, businesscover.ro precum și Europa FM. Anul acesta juriul a beneficiat și de participarea a două vedete veritabile din sfera jurnalismului, Vlad Petreanu și Ionela Năstase.
Competiţia „Cel mai 4×4” din România se află la a XV-a ediţie. Titlurile acordate în această competiţie sunt Mărci Înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, aceasta fiind singura competiţie naţională de tradiţie rezervată domeniului 4×4 care îşi propune să ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul şi pick-up-ul anului”.
În cele paisprezece ediții de până acum, producătorii asiatici au înregistrat 18 victorii, cei europeni 14 victorii, iar americanii două. Constructorul cu cele mai multe victorii la activ este Mitsubishi (8 victorii), urmat de Land Rover cu șapte victorii. Anul acesta, un model din gama Discovery a luat cel de-al patrulea titlu, după edițiile din 2005, 2011 și 2014. Nici Volkswagen, un constructor relativ nou pe tărâmul modelelor 4×4, nu este departe, cu șase premii acumulate de-a lungul timpului, din care Touareg și-a atras trei (în 2009, 2010 și 2012). Tot trei premii a primit în istoria concursului și Ford Ranger (2008, 2009 și 2013).
Juriul celei de-a XV-a ediții a fost format din:
Alex Buțu (4×4)
Aurel Drăgan (businesscover.ro)
Dan Damian (motorstory.ro)
Dan Scarlat (AUTO pro)
Florin Micu (AutoExpert)
Florin Oprea (auto.ro)
Gigi Gavrilă (specialist Off-road Adventure)
Ionela Năstase (România TV)
Robert Stan (Caesar)
Vlad Petreanu (Europa FM)