Mitsubishi ASX a câstigat titlul „Cel mai 4×4 SUV” din România. Astfel, „Mitsubishi își consolidează poziția de cel mai titrat producător în istoria competiției, acesta fiind al șaselea trofeu„ a declarat Dan Vardie, fondatorul Concursului ”Cel mai 4X4 ” din România și reprezentantul țării noastre în juriul european ”Car of the Year” și ”International Engine of the Year”.
ASX a intrecut o concurenta extrem de puternica: Dacia Duster, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Hyundai ix35, Kia Sorento, Land Rover Freelander 2, Opel Antara.
„Faptul ca Mitsubishi ASX a castigat titlul de „Cel mai 4×4 SUV” din Romania ne onoreaza si ne obliga, in acelasi timp, sa oferim clientilor nostri cea mai buna oferta in domeniul 4×4, avand in vedere ca din gama noastra mai fac parte modelele Outlander, Pajero si L200. Traditia si competenta Mitsubishi in acest segment se rasfrange, iata, si asupra celui mai nou membru, modelul ASX, un SUV special conceput pentru nevoile moderne ale utilizatorului de zi cu zi.
Cu ASX, lumea 4×4 devine mult mai accesibila, avand in vedere ca modelul nostru poate fi cu usurinta un companion urban extrem de manevrabil, dar si un partener de nadejde in afara asfaltului.”, a declarat Daniel Antor, Director Executiv M Car Trading, distribuitor general Mitsubishi Motors pentru Romania si parte a Tiriac Holdings.
Dupa ce in 2005 vechea generatie si-a adjudecat titlul la clasa off-road, noul Land Rover Discovery 4 reconfirma competenta constructorului in acest domeniu, impunandu-se in fata unor concurenti foarte puternici: Mitsubishi Pajero si Volkswagen Touareg.
“Suntem deosebit de incantati si onorati in acelasi timp cu ocazia atribuirii premiului de Cel mai 4×4 Off Road modelului nostru Land Rover Discovery 4. Competitia care tocmai si-a serbat 10 ani de existenta a consfintit astfel, la momentul maturitatii si experientei depline, ca cei 63 de ani de inovatie, tehnologie 4×4 si rafinament britanic, aplicat chiar si unei masini de teren autentice, pot fi apreciate in Romania.
Avem deplina convingere ca cererea in continua crestere pentru masinile noastre este in stransa legatura cu aprecierile unanime ale specialistilor in domeniu, specialisti pe care i-am intalnit si in juriul prezentei competitii, careia profitand de aceasta ocazie ii uram cat mai multe momente aniversare”, declara Mihai Ivanescu, Director General Premium Auto.
Volkswagen Amarok a obtinut o victorie meritata in fata a doi concurenti de exceptie, cu mare experienta in acest segment, Mitsubishi L200 si Nissan Navara. “ Ne face o deosebita placere sa primim acest premiu in numele unui produs cu care Volkswagen si-a inceput aventura in segmentul Pick-up. Distinctia oferita confirma inca o data faptul ca aceasta aventura este una incununata de succes. Amarok este Pick-up-ul anului 2011, desemnarea de „Cel mai 4×4 Pick-up” este asadar un pas firesc in cariera modelului.
Mai mult decat atat, Amarok si-a dovedit fiabilitatea si performantele off-road in cadrul celui mai dur raliu – Dakar. Absolvirea cu succes a tuturor provocarilor impuse de aceasta competitie ii aduce un ascendent important, acela de a fi “testat la Dakar!”. Iata ca Amarok se dovedeste inca o data a fi demn de aceeasi incredere de care marca Volkswagen Autovehicule Comerciale se bucura pe plan intern si international in calitate de leader de piata pe segmentul utilitarelor usoare” a declarat Eugen Grigoras Brand Manager Volkswagen Autovehicule Comerciale Porsche Romania.
Aflata la cea de-a doua editie, categoria „Cel mai 4×4 SUV Premium” din Romania, a fost castigata de Volvo XC60. Modelul suedez a devansand o concurenta extrem de puternica si valoroasa: Audi Q5, BMW X3 si Mercedes GLK.
„Volvo XC60 are caracterul unui crossover veritabil si imbina perfect caracteristicile unui vehicul confortabil de oras cu cele ale unui off-roader de weekend. Volvo XC60 este in acelasi timp o masina dinamica atat prin design cat si prin capacitatile sportive identificate in cadrul gamei de motorizari ofertate.
Nu in ultimul rand Volvo XC60 este cel mai sigur SUV premium existent pe piata, fapt demonstrat atat prin echipamentul constructiv specific Volvo cat si prin intermediul celei mai noi tehnologii in materie de siguranta preventiva disponibile pe acest model. “Cel mai 4×4 SUV Premium” din Romania este un titlu deosebit care scoate in evidenta atat performanta produsului XC60 intr-un segment SUV premium foarte competitiv cat si recunoasterea eforturilor echipei Forum Auto in promovarea si distributia sa pe piata locala.
Suntem onorati sa primim acest titlu si multumim atat celor care organizeaza in fiecare an aceasta competitie etalon cat si juriului care ne-a apreciat.”, a declarat Alexandru Florescu, Product Manager EIT Forum Auto, importator Volvo in Romania.
Pentru a fi eligibile in aceasta competitie, modelele au intrat in vanzare in Romania pana in primul semestru al anului 2011. Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obisnuita. Nu au fost permise nici un fel de imbunatatiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevazute ca echipament original al autoturismului.
Acordarea celor 4 distinctii s-a facut in urma testelor efectuate pe 4-5 iunie de cei 10 membri ai juriului cu automobilele nominalizate in concurs. Anul acesta membrii juriului provin de la cele mai cunoscute medii auto: revistele AutoBild, CAR Romania, 4×4 crossover lifestyle magazine, Autoshow, Auto Expert, Prima TV, Money Channel TV si site-urile automarket.ro, autoshow.ro, 4×4.ro.
Probele pe sosea s-au desfasurat pe drumul DN 73A pe tronsonul dintre mausoleul Mateias si combinatul Holcim. Testele off-road au avut loc pe doua trasee de munte din perimetrul comunei Leresti.
Concursul „Cel mai 4×4” din Romania se afla la a X-a editie. Cu aceasta ocazie s-au decernat si o suita de premii aniversare. Astfel, M CAR Trading a primit distinctia „All time 4×4 winner record”, iar titlul de „Parteneriul Deceniului” s-au acordat urmatoarelor companii: Hyundai Auto Romania, Euro Inter Trade Corporation, Subaru Motors, Automobile Dacia, Toyota Romania, Premium Auto, Nissan Romania, Porsche Romania, Ford Romania, Suzuki, Automobile Bavaria, Kia Romauto, Opel Southeast Europe.
Au fost premiate si persoanele/companiile care au sustinut competitia de-a lungul primelor zece editii. Astfel, au primit titlul de „Honorary 4×4 Partner”: Dan Ionescu, Anda Ionescu, Narcis Ghita, Ana Matei, Paul Badea, Dan Pavelescu, GoodYear Dunlop Tires Romania, Mol Romania.
In fine, s-au decernat si premii pentru SUV-ul Deceniului, Off-road-erul Deceniului si Pick-upul Deceniului, primite de Hyundai Tucson/ix35, Land Rover Discovery, respectiv Mitsubishi L200.
„Este o premiera europeana absoluta. Pentru prima data sunt acordate premii ale deceniului. In decizia acordarii acestor premii, a fost luat in calcul palmaresul fiecarui model in competitiei in acest deceniu dar si perfomanta pe piata romaneasca in aceasta perioada.” a precizat Dan Vardie.
Titlurile acordate in aceasta competitie sunt Marci Inregistrate la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, fiind singura competitie nationala de traditie rezervata domeniului 4×4 care isi propune sa ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul si pick-up-ul anului”.
Partenerii evenimentului au fost Michelin Romania, Eurotax Glass’s Romania si Mol Romania.
”Suntem bucurosi ca avem ocazia sa sprijinim evenimente precum “Cel mai 4×4 “, deoarece Michelin promoveaza mobilitatea printr-o gama foarte bogata de anvelope 4×4. Michelin se angajeaza sa aduca produse de calitate si standarde ridicate care reusesc sa gaseasca cel mai bun echilibru intre siguranta, economie de combustibil si longevitate”, a declarat Cedric Binoit, Director Comercial Michelin Romania si Balcani.
“Apetitul crescut al pietei romanesti pentru segmentul SUV precum si pozitia de lider, a Eurotax, in furnizarea informatiei despre valori reziduale a autovehiculelor, ne-au convins sa dam in 2011 startul unei asocieri, dorita sa devina traditie, cu cel mai important eveniment de profil pentru acest segment in piata romaneasca – “Cel mai 4×4 SUV”, Sorin Iacob, General Manager EurotaxGlass’s Romania.
”MOL Romania este alaturi de fenomenul auto, asa cum o dovedeste si prezenţa în calitate de partener in cadrul concursului ”Cel mai 4×4”. Cu ajutorul carburantilor nostri premium, Benzina EVO si EVO Diesel, performantele fiecarui SUV sau off-road sunt maximizate, fiind puse in valoare caracteristicile tehnologice inalte ale acestora.”, a declarat Adina IONESCU PR & Branding Coordinator MOL Romania.
Compania Auto Fan, organizatoarea acestei editii, este o companie specializata in evenimente auto, avand cea mai mare experienta in domeniul testelor 4×4.